[Pardus-kullanicilari] java yükleme sorunu

M.Reşat ABDÜSSELAM resatmehmet at gmail.com
10 Mayıs 2010 Pzt 15:25:50 EEST

arkadaşlar parduste hazır olarak java 6 update olarak yüklü fakat update
istemeyenler veya farklı sürüm yüklemek istiyenler için çözüm şöyle ;

Çözüm muhammed ER tarafından sunuldu

ilk önce java sun dan istediğiniz versiyonu indirin ardından ;
örnek olarak dosya jre-6u20-linux-i586.bin olsun ve İndirilenlerde olsun
1- chmod +x jre-6u20-linux-i586.bin
2- ./jre-6u20-linux-i586.bin
3-Ev dizinin altında java klasörü oluşturun ve 2. komutta oluşturduğunuz
dosyayı içine kopyalayın , ben İndirilenler de kurduğum için oluşan yeni
java dosyası jrel.6.0_20 oldu ve içini java klasörün içine kopyaladım
3-/etc/profile daki profile dosyasının haklarını alın veya root olarak
sisteme girin ve profile dosyasını kwrite ile açın en altına export
PATH=/home/mehmet/java/bin:$PATH ekleyin ve kaydedin
4- sistemi tekrardan yeniden başlatın
5- javaws (dosya adı) ile istediğiniz dosyayı çalıştırın