[Pardus-kullanicilari] Google earth yer koordinatları hatalı kaydedip okuyor.

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
6 Mayıs 2010 Per 15:17:27 EEST

Biliyorum burası tam yeri değil ama nereye başvuracağımı da bilemedim.

Google earth linux paketini kullanıyorum. Kullanımda herhangi bir sorun yok.
Ancak bir yol ya da yer işaretleyip farklı kaydet ile kml (veya kmz) olarak
kaydettiğimde koordinat sayılarının arasında olması gereken "." (nokta)
yerine ","  (virgül) koyuyor. Dolayısı ile kaydolan koordinatlar hatalı
oluyor ve bir daha açılamıyor. Bu kml dosyasını kwrite ile açarak gerekli
düzenlemeyi yaparsam windows sistemde düzgün olarak açılıyor.

Aynı şekilde düzgün bir kml dosyasını açmaya çalıştığımda yine hatalı bir
şekilde açıp abuk subuk yerler gösteriyor. Sanırım kaydettiği gibi hatalı
bir şekilde okumaya çalışıyor.  Fakat kendi kaydettiğini de okuyamıyor...

Bu sıkıntılar windows versiyonunda yok.

Bu sorun biliyorum ki Pardus ile alakalı değil, üstelik bu programın kaynak
kodu da kapalı. Yani bunu Google geliştiricilerinin düzeltmesi gerek. Fakat
siteye girip bakındığımda hata kaydı girebileceğim bir yer bulamadım.

Bu hatayı nereye, nasıl bildirebileceğimizi bilen varsa yardım bekliyorum...