[Pardus-kullanicilari] Bilgisayar kendi kendine kapanıyor.

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
16 Mar 2010 Sal 08:19:04 EET

CoskunAKTAS at iaosb.com.tr wrote On 15-03-2010 13:29:
> Bir yakınım internetten film seyrederken bilgisayarı kendi kendine
> kapanıyor. Ekran sağ alt köşede kde service......... yazısı çıkıp
> kapanıyor. Bu kapanma olayı sadece film seyrederken olmaktadır. Bu sorun
> neden kaynaklanabilir? Nasıl çözebilirim?

Isınma sorunu gibi duruyor. Film izlerken işlemci ve GPU yüke bindiğinden
biraz daha ısınır. Bilgisayarın tipi nedir bilemiyorum, ama soğutmasında sorun
olduğu belli. Aynı olayı eski dizüstümde yaşamıştım. İçini açıp, hava çıkış
yerindeki tozla dolmuş olan radyatörü temizleyince düzelmişti.

Kernel ısınma nedeniyle hata verip kapanıyor ise makineyi açtıktan sonra
/var/log/messages ya da /var/log/syslog'da aynı mesajları görebilmeniz gerek.

kolay gelsin

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz