[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Ceza_Style ceza.style at gmail.com
25 Haz 2010 Cum 13:39:32 EEST

CSD, C ve Sistem Programcıları Derneği (CSD) tarafından
geliştirilmekte olan 32 bit, çokişlemli (multiprocessing &
multithreaded) preemptive, birden fazla işlemciyle çalışmayı
destekleyen, grafik tabanlı bir işletim sistemi geliştirme projesidir.
İşletim sisteminin tasarımı ve geliştirilmesi C ve Sistem
Programcıları Derneği'nde oluşturulan bir proje grubunun eşliğinde
yürütülmektedir. Projenin tahmini süresi iki yıldır.

CSD, GNU lisansı (GPL) altında geliştirilmekte olan açık bir
sistemdir. İşletim sisteminin ayrıntılı tasarımsal özellikleri
geliştirme süreci içerisinde proje grubu tarafından -öneriler de
dikkate alınarak- dinamik bir biçimde belirlenmektedir.

CSD'nin çekirdeği bir Linux türevi değildir. Ancak Linux sistemlerini
büyük oranda destekleyecek biçimde geliştirilmektedir. Linux ortamında
çalışan programların büyük çoğunluğu, çalıştırılabilen kod üzerinde
bir değişiklik yapılmadan CSD sisteminde de çalıştıralabilecektir.
Sistem klasik console çalışmasının yanı sıra çekirdek ile
birleştirilmiş bir grafik çalışma da sunacak biçimde
geliştirilmektedir.

CSD pek çok donanım mimarisine taşınabilecek biçimde tasarlanmaktadır.
CSD, yaygın pek çok işletim sisteminin dosya sistemini desteklemenin
yanı sıra kendine özgü yeni bir dosya sistemine de (CSDFS) sahip
olacaktır. CSDFS üzerindeki çalışmalar devam etmektedir.

CSD tamamen Internet ortamında geliştirilen bir proje değildir.
Projenin geliştirilmesinden C ve Sistem Programcıları Derneği'nce
kurulmuş olan CSD-Sistem Grubu sorumludur.

CSD basit bir Linux dağıtımı değildir. Yeni bir çekirdek yani gerçek
işletim sistemidir. CSD ülkemizde geliştirilecek ilk gerçek işletim
sistemi olma iddiasındadır. Bu proje kapsamında makaleler, seminerler
ve tartışma platformları yoluyla geniş bir bilgi birikiminin elde
edileceği umulmaktadır.

Projenin hedeflerinden birisi de ülkemizde bu tür çalışmaların
özendirilmesidir.

http://www.csistem.org/
http://www.csystem.org/
http://www.csistem.org/resource/document/document.php

Pardus'u beğenmeyenler bu (www.csistem.org/) porjeye destek
verebilirler yada kendilerine özgü bir proje başlatabilirler, az laf
çok iş... Birileri (csistem ekibi ve Pardus ekibi vb.) bir şeyler
yapmanın derdi ile yanıp tutuşurken birileride sadece laf salatası
yapıyor. Memlekette yeterince leylek var ömrü laklak ile geçen... İş
yapanlara biraz saygı ve destek lütfen!.