[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

selim ok selimok at gmail.com
24 Haz 2010 Per 21:09:01 EEST

Merhaba,

bu kadar konusulmus ben karismasam olmaz :P . Saka bir yana görülen o ki
ortada bir bilgi kirliligi var. Ben de kendi bildiklerime göre fikirlerimi
paylasmak istedim.

Öncelikle yazilim gelistirme yaratici bir sürectir. Yani birbirinin ayni
taklit bir yazilim üretiyor olmaniz pratikte size bir kazanc saglamaz.
Yazilim (ücretsiz, acik veya özgür yazilimlardan bahsediyorum) zaten size
bir disket, cd, usb bellek yada internet kadar uzaktir. Araba, buz dolabi,
televizyon gibi taklit edilip satildiginda size para getirebilecek bir sey
degildir. Bu nedenle sizin bu yazilimin üzerine bir sey koymaniz gerekir.

Konuyu özgür yazilimlar baglaminda ele aldigimizda, eger yeni bir sey
yapacak olursaniz, kullandiginiz uyguluma, kütüphane, resim yada her hangi
bir baska kaynagin üzerine bir seyler katmalisiniz ki, cazip hale gelsin,
talep görsün. Tipki sizden önce birilerinin yaptigi gibi.

Her seyi kendiniz üretemezsiniz, zaten mantikli olmadigi gibi verimli de
degildir. Bugün en büyük sorunlardan biri kaynaklari verimli kullanmaktir.
Kaynaklari verimli kullanarak en fazla degeri üreten firma yada kisiler
basarili sayilir.

Kendi malimizi üretecegiz, yerli mali diyecegiz diye bu ülkenin kaynaklarini
bosa harcamak, bu ülkeye zarar vermekten baska bir sey degildir.

Pardus projesinin hangi idda ile yola ciktigindan bagimsiz olarak, ülkeye
bir cok deger kazandirdigi ortada. Pardus'dan beri daha cok Türkce kaynak,
daha cok yetismis eleman, daha cok özgür yazilim bilinci tasiyan kisi ortaya
cikti. Pardus'un bütcesi yurt disinda ufak bir yazilim evinin bütcesinin
bile altinda. Karsilastirildiginda gercekten komik gelen rakamlar. Bu
kücücük takim, ufku maalesef genis olmayan insanlarin yogun elestirileri
altinda, bu ülkenin insanina kullanilabilir bir isletim sistemi sundu. Daha
Türkce, daha anlasilabilir, daha kullanilabilir. Burada ki her "daha" bu
ülkeye yapilmis, bu ülkenin insanina yapilmis bir katkidir. Isin güzel
tarafi Pardus sadece bu ülkenin insanina degil, tüm insanliga acik ve az da
olsa yabanci bir kullanici kitlesi var.

Lütfen üretilen degerlerin kani yabanci, kök hücresi söyle, kemigi böyle
diyip görmezden gelmeyin. Bugün bilimsel makalelerin kaci acaba baska bir
makaleye atif yapmadan yaziliyor? Acaba bugün üretilen arabalarin kaci yüzde
yüz bir ülkenin ürünü?

Istesek de istemesek de bu dünya globallesti. Insan oglunun ortak degerleri
üzerine kurulu bir dünyada yaziyoruz. "Bizim" dedigimiz yemek tarifleri bile
bu cografyada yasayan envai cesit kültürün ürünü. Yedigimiz yemeklerini kani
mi bozuk yani :P ?

Özgür yazilimlar, tipki tarihi eserler, dogal kaynaklar gibi insanligin ve
doganin bir mirasidir. Ne sansliyizki Özgür kaynaklarin üzerine bir seyler
koyup gelistirebiliyoruz, deger katabiliyoruz. Ve önemli olan da bu: DEGER
YARATMAK.

Burada bizi sevindirmesi gereken sey, bu degerin yerli kaynaklarla
üretilmesi. Kaybettigimiz bir sey yok, bu isin sonunda öyle yada böyle
kazaniyoruz.

Son olarak Erkan Bey'e sunu söylemek istiyorum. Son cümlenizi daha sesli
daha büyük puntolarla dile getirmelisiniz. Gerci Cagacan Bey, durumu güzel
özetlemis ama bunu bikmadan usanmadan yapmak zorundayiz(-siniz).

Iyi calismalar,
Selim