[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

Aydın Deniz Şenler adsenler at gmail.com
24 Haz 2010 Per 12:18:26 EEST

Sayın Kartoğlu,
Ne demek istediğinizi anladığımı sanıyorum.
Mevcut teknoloji, ikili sayısal temele dayalı olarak geliştirilen ve tüm
sayısal donanım ve yazılımların buna göre inşa edildiği bir sistemler
topluluğudur.
Şimdi size göre bu teknolojik yapıya giren tüm çalışmalar doğal olarak
birbirine sistematik olarak bağımlıdır, aynı sistem içinde olanlar da (linux
un dahil olduğu yazılımlar) kaçınılmaz olarak birbirlerinin taklididir.
Ne zaman ki, temelden yeni bir teknoloji ( mesela on tabanlı bir
sayısal/örneksel sistem bileşimi gibi) oluştururuz, ancak o zaman bizim
diyebileceğimiz bir yazılım kavramından söz edebiliriz.
Ancak o zamana kadar şimdiki teknolojiden azami yararlanarak en iyi
taklitleri(!) üretmekle başlamanın hiç bir sakıncası yoktur.
Unutmayalım taklit üretmenin ilk adımıdır. Çocuk büyüklerini taklit ederek
büyür, geliştirilen neredeyse tüm teknolojiler aslında doğanın birer
taklididir. Bence küçümsemeyelim, aksine katkıda bulunalım, teşvik edelim,
daha iyiye daha güzele bizim olana doğru...