[Pardus-kullanicilari] Pardus'u öven bir köşe yazısı.

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
24 Haz 2010 Per 09:02:08 EEST

Hüsrev Bey

<Peki kuluçka işletim sistemi ifadesi size tanıdık geliyor mu?

Evet çok tanıdık.  Yeni bir program, betik vs yazıyorsunuz herhangi bir
sisteminiz yoksa bunları nasıl test edebilirsiniz?  Kaldı ki birçok
dağıtımda var olmayan temelden pyton dil i ilebunları
oluşturuyorsunuz.Mimariyi oluşturmak, temelin üzerine bina inşa etmek için
hazırladığınız programları kuluçka sistemde test ederek inşaata
başlayabilirsiniz. Tavuk Yumurtasını Kaz in altına kulıçkaya yatırdığınızda
çıkan civciv kaz yavrusu olmayacağı gibi Pardus da mimarisini oluştururken
ve yazılımlarını test ederken kuluçka sistem kullanmıştır. Ama belli bir
olgunluğa ulaşmış  bir dağıtımı alıp bunun üzerine geliştirilmemiştir.
Ubuntu,Knoppix Mint v.s.başarısız demiyorum, kolaya kaçmak ifadesi daha
doğru olur herhalde.Belli bir olgunluğa erişmiş bir dağıtımı temel alıp onu
geliştirmek daha az efor gerektirir. Pardus un geçmişine bir göz atın.. Kaç
kişi ile başlayıp dar kadro ile kaç yılda hangi noktaya erişmiş. Bir diğer
taraftan da Ubuntu geliştirici kadrosuna bakın stabil belli olgunluğa
erişmiş *Debian* ı alıp onun üzerine ilaveler ile *Ubuntu* ve*
türevlerini*inşa edip pardon geliştirip piyasaya lanse ediyorsunuz. Ve
tabi bunu yapan
mali desteği ve geliştirici kadrosu geniş olan bu dağıtım ile Pardus u
karşılaştırdığımızda çok kısa sayılabilecek bir zaman sürecindealınan yolun,
katedilen mesafenin, erişilen noktanın ne kadar büyük olduğunu görmezden
gelmek herhalde yapılan işin ehemmiyetini ve de sarf edilen eforun göz ardı
edilmesi olur. Kusurama bakmayın40 seneyi aşkın Dos Msdos Windows
kullanıcısı olarak 5 sene önce Pardus ile linux a transfer oldum ve o günden
bu güne neredeyse tüm linux tabanlı dağıtımları bilgisayarıma kurup denedim,
içlerinden Novel in geliştirdiği OpenSuse, eski adı Mandrake olan Mandriva
ve Pardus üçlüsü bilgisayarımın değişmez üçlüsü olarak kaldı. değişmez üçlü
aslında değişmez dörtlüydü6.06 dan beri kullandığım Kubuntu bir sene önce
bana problem çıkarmaya başlayınca veda etti. İyi günler