[Pardus-kullanicilari] http://beta.eset.com/linux

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Haz 2010 Sal 21:30:07 EEST

2010/6/22 Ümüt DEMIR <umut at umutdemir.com>

> Slm Linuxde(PARDUS 2009-2) yeniyim... Sabırlı arkadaşlardan yardım rica
> ediyorum.

Selam, oncelikle hos geldiniz. Size hemen ozgurlukicin ve wiki sitelerimizi
okumanizi oneriyorum:

http://www.ozgurlukicin.com/
http://www.pardus-wiki.org/

Bu sitelerden aradiginiz bir cok bilgiye kolayca ulasacaksiniz.

> 1. http://www.opera.com/browser/download/    Opera 10.10 for Linux i386
> için listede PARDUS yok ne  seçmeliyim.

Operayi, paket yoneticinden arayip, tiklayip kurarak calistirabilirsiniz.
 Kendi kendinize genelde bir sey yapmaniz gerekmeyecek, herseyi depoda
arayin. Bulamadiklariniz icin buraya yazin veya forumlara yazin veya paket
istegi yapin (http://hata.pardus.org.tr adresinden)

Ben komut satiri seviyorum grafik arayuzlerden hoslanmiyorum derseniz, pisi
programimiz (paket yoneticisinin komut satiri esdegeri) yardima
yetisecektir.

sudo  pisi  it  opera

diyerek kurabilirsiniz. Internet menusune yerlesecektir.  Bir program aramak
icin de,

pisi  sr  program_adi

diyerek arama yapabilirsiniz.  (pisi  sr  opera    gibi)

2. http://beta.eset.com/linux indirdiğim dosyayı nasıl kurabilirim

Bu program ozgur bir yazilim olmadigindan veya dagitimi ozgur olmadigindan
gerek, depoda bulunmamakta. Bunun muadili olan clamav kullanabilirsiniz,
paket yoneticisinden  arayip bulabilirsiniz.

Eger antivirus'u Pardus'a kuracaksaniz, bence degmez. Pardus'ta calisabilen
virus sayisi yok kadar az, ben yillardir kullaniyorum hic bir virus
tehlikesi ile bugune kadar karsilasmadim. Gonul rahatligiyla nette
gezebilirsiniz.

> 3. http://www.google.com.tr/chrome?hl=tr&brand=CHMI  PARDUS için
> (Debian/Ubuntu/Fedora/openSUSE) Hangisini indirip kurmalıyım

Google Chrome henuz cok beta oldugundan depoda yok. Ama ilerde girecektir.
Depoya girene kadar,  konsole programini calsitirip icindeki komut satirinda
soyledigim satirlari yazarak kurabilirsiniz:

sudo  pisi  up    (sizden sifre ister, kendi sifrenizi girin, guncelleme
varsa yuklenecektir)
sudo  pisi  it  -c  system.devel     (bununla gelistirme araclarini
kuruyoruz)
sudo pisi  bi
http://sudrap.org/repository/users/ggorgen/chromium-browser/pspec.xml

Bu son komutun calismasi biraz zaman alabilir, programi derleyecek cunku
netten indirip. Komut sonuclandiginda, o dizin icinde (muhtemelen ev
dizininiz ici olacak),  .pisi uzantili bir dosya cikacak. Onun ustune cift
tiklayarak kurabilirsiniz. Internet menusune yerlesecektir.

4. Apache+php+mysql kurdum. Ancak PHP dosyaları çalışmıyor BOŞ BEYAZ SAYFA
> nerede hata yapmış olabilirim...

Bunu diger kullanicilar yanitlar herhalde, ben kullanmiyorum. Ama muhtemelen
ayar dosyalarini kurcalamaniz gerekiyordur. Ayar dosyalari /etc altinda
bulunur.

Emre