[Pardus-kullanicilari] Driver Kurulum

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
22 Haz 2010 Sal 08:40:41 EEST

On Monday 21 June 2010 20:10:40 Zafer OSMANOGLU wrote:
> açılmıyor. Benim asıl öğrenmek istediğim şey şu;
> EKRAN KARTIM ATİ MOBİLİTY RADEON HD 5165 bu ekran kartının 1-2 gün önce
> Linux sürücüsü yayınlandı, acaba bu sürücü Pardusta çalışmıyormu, neticede
> Pardus ta bir linux versiyonu. Bildiğim kadarı ile Fatih bey ekran kartları
> ile ilgileniyor. ATİ nin yayınladığı bu ATİ MOBİLİTY RADEON HD 5165 ekran
> kartının sürücüsü Pardusa uyarlanamıyormu bu konu hakkında eğer açıklayıcı
> bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Bundan önceki fglrx sürümü de 5xxx serisi kartları destekliyor ve bu sürücü
Pardus'ta çalışıyor. Hatta şu an onu kullanıyorum. Sizde sürücünün çalışmaması
bilgisayarınızdaki diğer bileşenlerden kaynaklanıyor olabilir. Sonuçta AMD/ATI
bir çipset üreticisi. Asus, Saphire gibi firmalar bu çipseti alıp (VBIOS'a
veya başka bir birime de olabilir) kullandıkları parçalara özel bir
yapılandırma kaydediyorlar. Notebook ve ekran kartı üreticisi (ATI ve
NVIDIA'ya ait çipsetleri alıp kullanan firmaları kastetiyorum) firmaların bu
tür yapılandırma hatalarından dolayı çok sorun yaşanıyor. Ben de uzun zamandır
ofiste bulunan NVIDIA ekran kartlı bir HP TouchSmart bilgisayarda nvidia
sürücüsünün çalışmasını sağlamaya çalışıyorum. Öyle bir hata yapmışlar ki vesa
sürücüsüyle (yani güvenli kipte) bile çalışmıyor. Genelde aldığınız
bilgisayarların yanında gelen sürücüyü önermelerinin sebebi de bu tür hataları
o özel sürücüde görmezden gelmeleri ya da kirli bir şekilde oluşmalarını
engellemeleri.

Bence donanımınız (sadece ekran kartı değil) hakkında daha fazla bilgi verin.
Hatayı tekrarlayıp dmesg çıktısını, /var/log/Xorg.0.log* dosyalarını gönderin.
Ancak yine de kapalı kodlu bir sürücü olduğu için yapabileceğim fazla bir şey
yok. radeon sürücüsü ile ilgili problemi çözmek için çalışabiliriz.

Bir de bilgisayarınız için BIOS güncellemesi olup olmadığını kontrol
edebilirsiniz.