[Pardus-kullanicilari] 64 bit makinede Pardus ve Virtualbox

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
14 Haz 2010 Pzt 12:38:43 EEST

Şu  "...çalıştırmak istediğimizde sorun çıkıyor" ile neyi kast ettiğinizi
biraz açar mısınız?
64 bitlik makineye 32 bitlik 2009.2 kurdunuz. Sonra virtualbox kurdunuz ve
oluşturduğunuz sanal makineye 64 bitlik bir işletim sistemi mi kurmak ve
kullanmak istiyorsunuz?
Şunu öğrenmek isterim.
Virtualboxu depodan mı kurdunuz?
Kaynak koddan mı derliyorsunuz?
Kaynak koddan derliyorsanız
Virtualboxun sitesinde<http://download.virtualbox.org/virtualbox/vboxdownload.html>şöyle
bir metin var

Select the file according to your operating system from the list below to
get the latest version of Oracle VM VirtualBox for your computer.

Please note that the package architecture must fit your host operating
system architecture. So if you are running a 32-bit kernel on a 64-bit
capable CPU you have to install the 32-bit version (x86/amd64). On the other
hand you must install the AMD64 version (this is the same as x86_64) if your
host kernel is 64-bit.

Makineniz 64 bitte olsa 2009.2 un mimarisi 32 bit
Kayna koddan derliyorsanız 32 bit işletim sistemine uygun olan virtualboxu
indirip kurmalısınız.

Kurduğunuz virtalbox altında oluşan sanal makine 64 biti destekler mi onu
bilemedim
Araştırmak lazım..

Ayrıca kaynak koddan derleyecekseniz size Pavi
<http://www.ozgurlukicin.com/forum/paketler/12001/?page=1>öneririm