[Pardus-kullanicilari] değişen anakarttan sonra baş gösteren grafik sorunları

Caner Güral cgural at gmail.com
1 Haz 2010 Sal 16:04:03 EEST

Merhaba,

Lenovo marka ThinkPad SL500 model bir dizüstü bilgisayarım var.
Geçtiğimiz ayın 26'sında LCD ekranı oynatıldığında kapanıyor diye
garantiye verdim ve 31'inde aldım. İnverter devresinin bozulduğunu ve
anakartının değiştirilğini söylediler.

Sorun tam olarak şu: Eğer varolan grafik ayarlarıyla olduğu gibi açarsam
KDE masaüstü gelir gelmez makine kapanıyor. X'e ait xorg.conf
dosyalarını silip, GRUB'tan grafik kısmını "tekrar sorgula" tanımlayarak
giriş yaptığımda bu sorunu yaşamıyorum. Ancak videoları oynatamıyorum ve
masaüstü birleşiklik kipi aktif olmuyor. Ekran kartını ilgilendiren
bileşenleri kullanan ne kadar uygulama varsa sorunlu durumda (glxgears
çalışmıyor, vlc veya smplayer'da video sürücüsünü xv olarak ayarlarsam
görüntü gelmiyor*).

Şu an GRUB'tan tekrar sorgula kipiyle açılmış ve sysinfo sayfasında
grafiğin kullanılabilir değil yazdığı Pardus'tan yazıyorum.

Son olarak eklemek istediğim şey de şu ki: bilgisayarımın onarımından
sorumlu teknik servis, anakartının değiştirildiğinin sözel bildiriminin
yanında yazılı olarak verdiği forma "SYS 42W8208 değişti" gibi, hakkında
bilgimin olmadığı bir şey yazmış.

* - smplayer'daki bu görüntü sekmesinde yer alan video sürücüsü kısmı
bana değişmiş gibi geliyor. Eskiden XV, XV (0 - Nvidia..) ve XV (1 -
Nvidia...Blitter) gibi şeyler vardı. Şimdi ise XV ve XV (0 - Nouveau
GeForce 8/9 Textured Video) var. (Elbette x11, vdpau ve saireyi
saymıyorum.) Bununla birlikte eğer bu sürücüyü xv değil de x11 yaparsam,
atlamalı da olsa görüntü geliyor. (garantiye gitmeden önce 1080p
nitelikteki görüntüleri de rahatlıkla izleyebiliyordum)

Gerekebileceğini düşündüğüm bazı çıktılar:

dmesg: http://pastebin.com/KtKXqtFW
xorg.0.log:	http://pastebin.com/EM6hv9iz
xorg.0.log.old:	http://pastebin.com/Dph9bSsi
xorg.1.log:	http://pastebin.com/X4vJn5gL
xorg.1.log.old:	http://pastebin.com/qHrzpqbT
xorg.2.log:	http://pastebin.com/xW68EsrK

çomar çıktısı:					http://kisaurl.com/?AZW
26 mayıs-1 haziran arası syslog çıktısı:	http://kisaurl.com/?AZX

Bu sorunun üstesinden nasıl gelebilirim? Yardımcı olabilir misiniz?

İyi günler, iyi çalışmalar...

--
Caner GÜRAL