[Pardus-kullanicilari] PARDUS/JİRA/MAYDANOZ ÜZERİNE

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
18 Tem 2010 Paz 09:02:45 EEST

Hasan Bey
Yaklaşım ve anlatımınız oldukça yerinde.Kullanıcı arkadaşlarımızın çoğu
bilgisayarla tanıştığında windows ile gözünü açıp birde üstüne oyun
gereksinimleri ile bağımlılık derecesinde oyuna bağlanmaları sonucu
Bilgisayarın temel gereksinimler dışında hizmet verir bir  alet konumuna
geldi. Tabi bu arada windows un 95 ve 98 versiyonlarını unutmuş veya
kullanmamış olan arkadaşlar ikide bir çöküp bilgilerinin uçtuğunu yaşamamış
bu günkü windows ile Pardus u mukayese etmeleri   pek yerinde olmuyor ki
Pardus un çöktüğünü hatırlamıyorum.10 gün önce site yönetiminin
bilgisayarını (winxp yüklü)personel habersizce kullanıp internete dolaşırken
enfekte etmiş muhasebe ve diğer tüm kayıtların yüklü olduğu bilgisayar
açtığımda kendi bildiğini okuyor açılıp açılıp kapanıyordu.Winxp ile sistemi
kurtaramayınca Harddiski söküp Pardus kurulu masaüstü blgisayarıma bağlayıp
tüm kayıtları ve dosyaları aktardıktan sonra aynı bölüme win xp kurduğumda
yine tekleyince 3 bölüm olan hdd nin tüm bölümlerini tarayınca diğer
bölümlere de virüs ün kendini kopyalayıp sistem açıldığında winxp sistem
dosyalarına kendisini atıp çökertiyer du, meccburen 500 lük hdd yi ext4
formatlayıp tekrar 3 bölüme ayırdıktan sonra 3 bölümüde fat32 formatlayıp
birinci bölüme winxp kurduktan sonra sistem düzeldi ve tüm kayıtları bu
bölüme aktarıp hdd yi söküp sitenin bilgisayarına bağladım.Pardus olmasaydı
ve bende kullanıyor olmasaydım bu kadar kolay çözemeyecek belkide kayıtların
tamamını kurtaramayacaktım. Pardus sitem olarak size istediğinizi veriyor
ama piyasada yazılım firmaları windows üzeri çalışan programlar ürettiği
için ne yazık ki  hızlı bir yayılım gerçekleştiremiyor.En temel programların
başında Muhasebe,ön büro muhasebe,Koop ve site muhasebe programları ki
bunlar için el winxp ye bağlı kılıyor. İşşallah yazılım firmaları da Pardus
üzeri çalışabilen bu tür programları piyasaya sürmeğe başlar işte o gün tüm
taşlar yerine oturur.İyi günler