[Pardus-kullanicilari] 2009.1 plasma sorunları

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
19 Oca 2010 Sal 12:51:29 EET

19 Ocak 2010 12:40 tarihinde Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> yazdı:

> Merhabalar,

Merhaba,

Temiz kurulmuş 2009.1 sistemim var. Süreçlere baktığımda "kdeinit4:
> plasma-desktop [kdeinit]" adlı bir süreç sistem boşta bile olsa sürekli %13
> ile 20 arasında cpu tüketiyor.
>
> Ayrıca zaman zaman sistemimi kapatırken plasma çökmesi (ya da herneyse adı)
> gibi bir pencere çıkıyor.
>
> Var mıdır bu plasma sorununun pratik bir çözümü?

benim test deposu kullanan ve 2009 sürümünden güncellenerek gelen gayet
kirli sistemimde
plasma-desktop süreci zaman zaman %1 işlemci kullanıyor gözüküyor ki bu da
normaldir,
kendisi masaüstü oluyor sonuçta. hiç işlemci kullanmasa masaüstüm olmaz.

benim aklıma gelen şu, masaüstünde kullandığınız plasma uygulamaları varsa
onları sırayla kaldırın.
bakın hangisini kaldırdığınızda sorun ortadan kalkıyor. bunun için
masaüstünü sağ tıklayıp kilitliyse açın,
ardından masaüstündeki/paneldeki programcıkları kapatın. en kötü ihtimal ev
dizinindeki .kde dizinini silip
varsayılanlara dönersiniz...