[Pardus-kullanicilari] Skype ve Kulaklık Sorunsalı

Deniz Ege Tunçay denizutkan at lanetlidiyarlar.com
14 Oca 2010 Per 11:16:09 EET

Merhabalar.

Uzundur Kullanıcı Listesi'ne dert yanmadığımı fark ederek hemen bir
sıkıntımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Acer Aspire One ZG5 [*1*] marka /
model bir netbook kullanmaktayım. Sistemimde de Pardus 2009.1 RC sürümü
bulunmakta.

Skype'ı sık sık kullanan bir kullanıcıyım. Normal koşullarda, gerekli
ayarlar da yapıldığında ve kulaklıklar kullanılmadığı müddetçe bir sorun
yaşamıyorum. Kulaklık kullanılmadığında diyorum, çünkü kulaklık taktığım
taktirde sadece sağ kulaklıktan ses alabilirken sol kulaklıktan hiç bir ses
alamamaktayım ki bu da Skype üzerinden yaptığım uzun süreli görüşmelerde
oldukça can sıkıcı bir durum. Gerek PulseAudio, gerekse Kmix üzerinden ne
gibi değişiklikler yaparsam yapayım, buna bir çözüm bulamadım. Ama yanlış
hatırlamıyorsam eğer, Pardus 2008'de henüz PulseAudio ile tanışmamışken
böyle bir sıkıntım da yoktu. Kullandığım netbook'un sistem özelliklerini de
sizlerle paylaşıyorum [*2*]. Umarım buna öyle veya böyle bir çözüm
bulunabilir.

Şimdiden teşekkür ederim.

[*1*] http://www.acer.com/aspireone/aspireone_8_9/
[*2*] http://beta.egetun.com/dosyalar/acer-zg5.txt veya