[Pardus-kullanicilari] sanal ram

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
8 Oca 2010 Cum 10:25:58 EET

Serdar Dalgic wrote On 07-01-2010 20:08:
> Bahsettiğiniz teknoloji Linux işletim sistemlerinde yıllardır  Linux
> swap space (takas alanı) olarak var zaten. Eskiden kullanım alanları
> harddisklerken, günümüzde flash diskler swap olarak kullanılıyor
> genelde; ama anladığım kadarıyla düşük RAM miktarınız yoksa pek de gözle
> görülür etkide olmuyormuş.

Bildiğim kadarıyla ready boost sadece bir takas alanı değil de, açılışta
yüklenen bazı kütüphaneleri de önceden o belleğe atarak windoz açılışını
hızlandırmayı amaçlayan bir teknoloji. Flash bellek / SSD'lerin erişim
zamanının düşük olmasını kullanarak ufak boyutlu dosyaları hızlıca okumayı
sağlıyor.

Örneğin biz de açılış init.d (mudur?) betiklerini, KDE kütüphanelerini ve
belki bazı çekirdek modüllerini flash diske yazıp, usb disk takılıysa açılışta
oradan okuyacak şekilde ayarlayabilseydik eminim boot süremiz çok kısalırdı.

Yalnız flash diskte takas alanı yaratmak flash diskin ömrünü çok azaltır.
Çünkü flash bellek hücrelerine yazma sayısı birkaç yüz bin ile sınırlı.

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz