[Pardus-kullanicilari] En Son Pardus 2009 İncelemesi ve Pardus'un Yurtdışı Tanınırlığı

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
7 Oca 2010 Per 17:47:53 EET

http://www.dedoimedo.com/computers/pardus.html

Alıştığımız üzere Pardus yine olumlu bir tepki alıyor. Bu vesile ile bir
noktaya dikkat çekmek istiyorum.

Pardus un yaşadığı en önemli sıkıntılardan bir tanesi yurt dışında
tanınırlığının hakettiği seviyede olmaması. Distrowatch da kendisinden çok
daha düşük kaliteli dağıtımların gerisinde kalması bunun bir göstergesi.

İncelemeyi okuduktan sonra ne zamandır aklımda olan fakat üşenip bir türlü
kayıt olmadığım digg linkine tıkladım. İncelemede eksik kalan yerleri
tamamlamak için bir iki yorum karaladım. Maksat inceleme yurt dışında birçok
kişi tarafından okunsun, Pardus un tanınırlığı artsın. Lakin gördüm ki, bu
sosyal ağda pardus linkleri pek rağbet görmüyor.

http://digg.com/search?s=pardus&flttopic=10&sort=digg

Halbuki bu gibi siteler çok yoğun bir şekilde takip ediliyor. İsterimki adam
linux diye arattımı pardus linkleri üst sıralarda yer bulsun, daha fazla
kişinin dikkatini çekip tanınırlığı artsın ve haketiği seviyede ilgi görsün.

O yüzden üşenmeyip kayıt olalım inceleme hakkında varsa yorumumuzu da
yazalım. İlk etapta 200 digg fena olmaz :) Sonrası Allah kerim. Ubuntu
incelemelerinin ortalama 500 digg aldığını düşünürsek bine kadar yolumuz
var.