[Pardus-kullanicilari] Sistem Donması

Onur Güven oguven at gmail.com
2 Oca 2010 Cmt 21:43:41 EET

Merhabalar,

1 Ocak'ta Pardus 2009'u bilgisayarıma kurdum. Ancak arada bir sistem
donuyor. Hiç bir şekilde mouse-klavye işlemiyor, öylece KDE arayüzde takılıp
kalıyor ve kasadan restart çekerekten düzeliyor.

Nedeni hakkında araştırdım ancak birşey bulamadım.

Ekran Kartı sorunum vardı, yine mail listesinden yardımcı oldular ve ATI
Radeon X550 seri ekran kartım için Pardus'ta radeon sürücüyü seçmem
gerektiğini belirttiler. Bu işlemi yaptım ve ardından 3B'nin çalışıp
çalışmadığını kontrol etmek için Konqueror'dan adres çubuğuna sysinfo:/
yazdım. Orada ki Görüntü bölümünde aşağıdakiler yazıyor.

*Mesa DRI R300 (RV380 5B63) 20090101 x86/MMX/SSE2 TCL     [ DRI R300 Project
]
1.5 Mesa 7.6.1-rc1     [ 3B Destekli ]
*

 Aynı zamanda xorg.conf dosyası şu şekilde gözükmektedir.

*Section "ServerFlags"*
*EndSection*

*Section "Device"*
*    Identifier  "VideoCard"*
*    Driver  "radeon"*
*EndSection*

*Section "Screen"*
*    Identifier  "Screen"*
*    Device  "VideoCard"*
*EndSection*

*Section "ServerLayout"*
*    Identifier  "Layout"*
*    Screen  "Screen"*
*EndSection*

Eğer başka çıktılarıda görmek isterseniz, komutları bana yazarsanız sizlere
o çıktılarıda yollarım.

IRC kanalıyla yardım almaya çalıştım ancak bu konuda yardımcı olabilecek pek
fazla kişi yoktu.

Teşekkürler,
Onur Guven