[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.1 Beta Çalışan CD veri kurtarma...

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
1 Oca 2010 Cum 13:39:07 EET

01 Ocak 2010 10:24 tarihinde fahri donmez <fahridon at gmail.com> yazdı:

> Çalışan CD içinde veri kurtarma, sistem kurtarma uygulamaları olduğuna
> dair bir mail okumuştum. Bu uygulamaların adları nelerdir acaba?

Benim bildiğim kadarıyla bu iş için konsol arayüzünden çalışan *testdisk*[1]
programı var.
Bozuk/silinmiş disk bölümlerini eski haline getirebiliyorsunuz. Bununla
beraber gelen *photorec*
aracı ile de silinmiş dosyalar kurtarılabiliyor.

Ayrıca fsck komutu ile de disk bölümlerini kontrol edebilirsiniz.

[1] http://www.ozgurlukicin.com/paket/testdisk/