[Pardus-kullanicilari] Amarok'ta Türkçe radyo yayını yok mu?

Omer Ozen ofozen at yahoo.ca
21 Şub 2010 Paz 08:38:35 EET

Sevgili M. Şentürk,
Güzel açıklamışsınız, ellerinize sağlık.
Ancak ben 'Dizin Ekle' altında aradığım için (önceki sürümde, bu yeni yaratmalar çok daha kolay) sağ alttaki 'geçerli parça listesini kaydet' seçeneğini görmemişim.
Ben şöyle yaptım:
Önce 'Geçerli Parça Listesi (Play List)'ni temizledim,Sonra yukarıdaki kısa yollardan 'Parça Listesi'ne gidip, oradan 'Müzik Yayını Ekle' seçeneğinden yayın adresini girdim. Her zaman olduğu gibi geçerli parça listesine girdi yeni adres.
Sonra Teker teker diğer yayın adreslerini girdim ve yeni bir 'Geçerli Parça Listesi/Play List' oluşturdum.
Sonra sağ alttaki seçenekten 'Geçerli Parça Listesi ya da 'Play List'e yeni bir ad verdim.
Ve sol üst sütunda yeni bir liste adı oluştu.
Sağ altta ikinci düğme olan 'Geçerli Parça Listesi'nin ne işe yaradığını bilmiyordum, rastlantıyla öğrendim.
Dolayısıyla kendi Türkçe Yayın Listemi böylece oluşturdum.
Eski müzik listem de böylece yok olmamış oldu. Çünkü oradan silmeye çalıştığımda diskten silmeye çalışıyordu.
Burada yine bir yorum yapmadan geçemeyeceğim.
Beklenen, her yeni yazılım ya da bir yazılımın yeni sürümünün, öncekine göre daha kolay ve kullanışlı olması.
Pardus 2008.2'deki Amarok sürümünde bu eklemeler, yaratmalar çok daha kolay.
Yeni 'Dizin' yaratıyorsunuz, sağ imlemeyle hemen altında yeni 'müzik yayını' yaratıyorsunuz, listenizi oluşturuyorsunuz.
Yeni sürümde bu seçenekler verilmemiş.
'Amarok'u yapılandır' ve yazılım içindeki 'help' ya da 'yardım' herhangi biçimde yardım etmiyor.
Pardus'un kendi sayfalarında, gördğüm kadarıylaW iki'de ve Özgürlükiçin.com'da bu sorunlara ilişkin herhangi bir açıklama yok. Özgürlükiçin.com'da sadece 'Last.FM' desteğine ilişkin bilgiler veriliyor.
Bir de buradan geliştirici ya da Türkçe'ye çevrirken Türk kullanıcılara yönelik eklemeler yapan dostlara yönelik bir iki şey söylemek istiyorum. Önceki sürümlerde bu listelere yer verilmişken, neden acaba yeni sürümde bu listeler oluşturulmamış?
Belki bilişim dünyasında bilgili ya da deneyimli kişiler kendi çabalarıyla kendi kullanımları için özelleştirebiliyorlardır. Ancak son kullanıcıların bilgiişlem sorunlarını çözme, kolay kullanıma katkı savındaki Pardus Tasarısı'nda bunlar göz önüne alınamaz mı?
Kusura bakılmasın ama, her yeni sürümde kullanım kolaylaşacağına daha da zorlaşıyor gibi görünüyor.
Çoğunluğu bilemem ama, 2008.2'den vazgeçmeme gerekçelerimize sürekli yenileri ekleniyor.
2008.2'e destek son bulsa bile.
Başka çözülmeyen sorunlarımı belki başka başlıklar altında bildiririm.
Yanlış anlaşılmasın, isteğim kimseyle polemik değil. Beni burada tanıyanlar bilir; burada bir sıkıntımdan söz ediyorsam kendi kendime çözemediğimdendir. Kurcalamayı severim. Ve bence birçok yeni kullanıcı da birçok sorununu çözemiyor, bunların kendi bilgiişlem donanımlarından kaynaklandığını düşünüyor ya da bir çok sorunu -bağışlansın- 'aptal konumuna düşmemek için' dile getiremiyorlar.
Neyse, bu sorum dolayısıyla hiç olmasa sizin blog'unuzdan haberimiz oldu, teşekkür ederim.
Ancak bu arada, nedendir bilinmez, sizin verdiğiniz adreslerden birçok denememe karşın, TRT yayınları ve İTÜ Radyosunun dışındakiler çalışmadı.
Esenlikle,
Ömer Özen