[Pardus-kullanicilari] Konsoldan program yükleme

sinan jeetli sinanyildizcelik at hotmail.com
20 Şub 2010 Cmt 21:15:18 EET

güven bey selamlar valla bende yaklaşık 3 aydır pardus kullanıyorum ama bir türlü konsol denen yeri bulamadım yani kör kör kullanıyorum
paket yükleyicisinden programmı seçiyorum internet açıkken oluyor  daha sonra programları güncelle dediğimde otomatik kurup güncelliyor  ayrı ayrı kod falan yazmıyorum çünki bu yüzden 2 kere format attım :)
paket yöneticisini (pisi) kullanırsan rahatlıkla programlarını kurup görebilirsin nereye kurduğunu  sol üst köşede yazıyor eğer güncelleme gerektiriyorsa da yeniden başlatınca söylüyor
ekran kartına gelince pardus 2009 da nvidea ekran kartları sorun yaratmıyor ekran özelliklerine ayarlamak için geldiğinde programı ayarlamanızı yada kurmanızı isteyecek açılan küçük panelin içinde (xorg) diye başlayan program adını paket yöneticisinden internete bağlıyken yazarak arattırın  bulduğu programı kurun işlem tamamdır daha sonra ekran aygıtı ayarlarından boyut ve çözünürlüğü ayarlayıp  pc yi yeniden başlattığınızda görüntünüz düzelecektir
kurulan programları evdizini sekmenditen girip kök dizin sekmetine tklayın  bin yada diğer dosyaların içerisinde driver  klasörüne kuruyor oradan bakabilirsiniz
saygılar selamlar