[Pardus-kullanicilari] Pisi hatası

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Şub 2010 Per 22:41:49 EET

On Thu, 11 Feb 2010 21:51:03 +0200
güven tüfekçi <guventufekci at gmail.com> wrote:

> Evet Anthropoides Virgo yazıyor , fakat şöyle bir sorunum var giriş
> şifremi hatırlıyorum ama root şifremi hatırlamıyorum. O şifreyi
> bulabileceğim bir yöntem var mı ?

 sudo su -

 komutu ile (yine - ye dikkat, onu koymayı unutmayın) de yetkili
kullanıcı olabilirsiniz, bu yöntemle kendi kullanıcınızın parolasını
girmeniz gerekiyor. Yetkili kullanıcı (root) olduktan sonra da

 passwd

 komutu ile parolanızı değiştirebilirsiniz

> Ayrıca bir sorum daha var
> cevaplarsanız çok sevineceğim : Pisi programının üstünde 312 şeklinde

 pisi tüm altyapıya ve altyapının uzantısı olan komut satırı aracına
verdiğimiz isim. Grafik ekrandaki paket yönetim aracını kast
ediyorsanız ona paket yöneticisi (package manager) adını veriyoruz

> bir sayı var , bu neyi ifade ediyor çünkü bir kaç gün önce güncelleme
> yap dediğimde sayı farklıydı. İlginize teşekkür ederim.

 Paket yöneticisinde, üstünde değil de sol taraftaki listede sayılar
var sanırım onları kast ediyorsunuz. Eğer öyle ise güncellenebilecek
paket adedi olmalı o sayı.