[Pardus-kullanicilari] Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı, Sayı 49, Konu 13

H.Adil Dönmez adildonmez at gmail.com
7 Şub 2010 Paz 17:21:42 EET

> Message: 5
> Date: Sun, 7 Feb 2010 04:49:31 +0000
> From: Ata Kitap <atakitap at hotmail.co.uk>
> To: <pardus-kullanicilari at pardus.org.tr>
> Subject: [Pardus-kullanicilari] wine hakkında yardım
>

> Değerli Arkadaşlar,
>
> Pardus'u yeni kurdum ve linux'ta da oldukça acemiyim. İşin açığı bir kaç
> program için de windows açmak ve ya uğraşmak istemiyorum.
>
> Pardus için uygun "wine paket" programı hangisi acaba bana yardımcı
> olabilir misiniz?
>
> Saygılarımla,
> ------------------------------

> [...]

Sisteminiz Pardus 2009.1 galiba... Yardım isterken işletim sistemi ve
donanımınız hakkında ne kadar ayrıntılı bilgi verirseniz, o kadar kolay
yardım alırsınız.

Başlat menüsünden ("Pisi" veya "Paket Yöneticisi" veya "Package Manager"
yazar) Pisi'yi açın. Kurulabilir programlar  başlığı altında iken arama
penceresine wine yazıp aratın. Arama sonucu çıkan paketi seçip, sağ üst
köşedeki "Paketleri kur" düğmesine tıklayın. Paket yöneticisi Wine'ı
kuracak, bittiğinde size kurulduğunu haber verecektir.

Kurulumdan sonra, Windows programlarının kurulum dosyalarına sağ
tıkladığınızda "Wine ile kur" ibaresini göreceksiniz. O seçenek ile kurulum
aynı Windowstaki gibi başlayacaktır. Bazı Windows kurulum dosyalarında "Wine
ile kur" ibaresi çıkmaz. O programları kurabilmek için başka yöntemler,
örneğin başka emülatörler denemelisiniz. Wine dışında, Cross Over ve Cedega
adlı iki emülatör daha var ama onlar ücretli diye biliyorum.

Wine ile pek çok Windows oyun ve programının çalıştığını gördüm. Galiba
hepsi bir şekilde çalıştırılabiliyor ama bazen "direnen" programları kurup
çalıştırabilmek gerçekten zor oluyor.

Kolay gelsin.

H.Adil Dönmez

Pardus'u denemelisiniz!...