[Pardus-kullanicilari] Güncelleme sonrası güvenlik nedeniyle açılmayan site.

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
7 Şub 2010 Paz 10:48:04 EET

Özgen Gülmen Kime: pardus-kullani.
ayrıntıları görüntüle 16:44 (18 saat önce)

Merhaba,

Bir deneyimi paylaşmak istedim.

Pardus 2008.1 (2.6.25.20-114) kullanıyorum. Son güncellemeden sonra
(05.02.2010) Openssl güncellendi ve Halkbank internet sitesine
giremedim. Aynı uyarı mesajlarını aldım. Firefox versiyonu 3.0.16 idi.
Benzer şekilde Virtualbox üzerinde kurulu Pardus 2009'daki Firefox'tan
da (V. 3.5.7) diğer arkadaşların verdiği hata ve uyarı mesajlarını
aldım. Halkbank internet sitesine bağlanamadım.

Buna karşılık, Mozilla sitesinden Linux için son sürüm Firefox 3.6 'yı
indirdim ve home dizinim içerisinde açtım. /home/kullanıcıadı/firefox
şeklinde bir dizin oluşuyor. firefox dizini içerisindeki firefox
programını

./firefox   şeklinde çalıştırınca başka herhangi bir ayar yapmaksızın
Firefox 3.6 çalıştı. Ve benim önceki (Firefox 3.0.16) ayarlarımın tümü
3.6 için de geçerli oldu. Sertifika dahil. Bu şekilde Halkbank
internet sitesine bağlanabildim ve kullandım.

Bu durumda sorun eğer Openssl ile ilgili ise, Firefox 3.6  ya bu
openssl modülünü kullanmıyor veya bu sorunu aşacak şekilde kullanıyor.
Konuyla ilgilenen arkadaşların dikkatine sunuyorum.

Öte yandan benim açımdan sorun pratikte çözülmüş durumda.

Herkese kolaylıklar dilerim.

Özgen Gülmen