[Pardus-kullanicilari] pardus 2009 hakkında

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
4 Şub 2010 Per 13:47:54 EET

Merhaba Murat Bey,

MSN programlarına alternatifler Pardus'ta mevcut. Ben görüntülü
konuşma kullanmam ama yazışmalar için sorun yaşamadan diğer
programları kullanabiliyorum.

Oyunlarla ilgili; Counter Strike ve benzeri oyunlardan hoşlanıyorsanız
Urban Terror oyununu denemenizi öneririm. Aynı tarzda bir oyun,
Türkiye'de sunucuları var ve Pardus'ta kurup oynamak oldukça kolay.
İlla Counter derseniz; malum Windows oyunu o. Sadece Pardus'ta değil
tüm linux dağıtımlarında oynanması sorun olabilir. Windows oyunlarını
Linux'te (ve Pardus'ta) oynamak için "playonlinux" üzerine bir
araştırma yapmanızı öneririm.

Metin 2 oynamadım, web sitesi tasarımı yapmıyorum. Dolayısıyla o
konularda bilgi veremeyeceğim. Daha bilgili arkadaşlar yorum
yapacaklardır sanırım.

Kişisel bir not: 2007'den beri ofis işleri ve eğlence amaçlı olarak
Pardus kullanmaktayım. Windows'un çıkarttığı sorunlardan daha ciddi
bir sorunla şimdiye kadar hiç karşılaşmadım. Aksine, sorunlarımda
yardımcı olan çok kaynak var; en belirgin örnek olarak bu mail
listesi. Dolayısıyla Pardus'a geçişin sorun veya sıkıntı yaratacağını
düşünmüyorum. Yine de önerim bilgisayarınızın sabit diskini bölmeniz,
bir kısma Pardus kurmanız ve bir süre iki işletim sistemi ile
yaşamanız. Ben başlarda öyle yaptım; bir kaç ay sonra insan zaten
artık Windows'a gerek duymuyor.

İyi Çalışmalar,

Çağaçan Değer