[Pardus-kullanicilari] Salt-okunur bağlanan disk bölümü

Demiray Ustaoglu demirayustaoglu at gmail.com
1 Şub 2010 Pzt 13:05:40 EET

2010/2/1 Ünal Özüm <sofamor at gmail.com>

> Bu arada benim sorunum devam ediyor.
> Her makine açılışında mnt/archive yolundaki disk bölümü ulaşılamaz halde
> oluyor.
> Disk yöneticisinde ilgili disk bölümü bağlı değil olarak görüyorum ve
> bağladığımda ulaşabiliyorum.
> Ama makineyi kapa aç yaptığımda ilgili disk bölümü yine bağlanmamış olarak
> karşıma çıkıyor.
> Disk bölümü ext4 ve mnt/archive yolunda izinlerinde grubu users ve grubu
> görebilir ve içeriğini değiştirebilir olarak seçili

bilgisayarı yeniden başlatıp disk yöneticisini aç. diski bağlamadan evvel
öncelikle düzenle düğmesine basıp diski otomatik bağla seçeneğini seç.
bağlama noktası  /mnt/archive
dosya sistemi      extended 4
seçenekler           defaults,user_xattr,noatime

olarak ayarlayınca /etc/fstab dosyasına o bölüm ile ilgili kaydın düşmesi
lazım. daha sonra diski bağla.

bir deneme yap. olmazsa  /etc/fstab dosyasını ve fdisk -l komutu çıktısını
gönderirsen ne olup bittiğini daha rahat anlayabiliriz.