[Pardus-kullanicilari] gimp

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
28 Ara 2010 Sal 23:04:55 EET

Merhabalar,

Gimp üzerinde temrin edeyim demiş ve yardımlarınızı istemiştim. Ne
yapmam gerektiğine dair yazılarınızın  yanında e-dergide 2008 yılında
Şaban Kuş Bey tarafından yazılan gimp derslerine rastlamıştım.
Derslerin çıktısını alıp kitapçık haline getirdim.
Kitapçıktaki öneriler üzerine çalışmaya başladım. Yaptıklarımın
ekrandaki görüntüsü ile kitapçıktaki görüntüleri karşılaştırarak
ilerliyordum ki birden karşıma kitapçıktakinden farklı bir görüntü çıktı.
Yanlış bir şey yapmış olabilirim düşüncesiyle her şeye baştan
başlayayım dedim. Demesine dedim ama şimdi panelimdeki gimp
ikonunu tıkladığımda karşıma gelen gimp ekranı derslere başlamadan
önce gelen gimp ekranıyla aynı değil. Dolayısıyla baştan
başlayamıyorum.

Öğrenmek istediklerim (sanırım):
1-Kitapçıkta karşıma çıkan müdahale edilmiş görüntüye ulaşamamış
olmamın sebebi gimp'in 2008 ve 2009 sürümlerinin farklı olmasından
kaynaklanıyor olabilir mi?
2-Herhangi bir programcığı (gimp örneğinde olduğu gibi) değiştirdiğim
(tabii ekranımdaki görüntüsünü) takdirde ilk haline getirebilmenin tüm
programcıklar için (sadece programcık adlarını değiştirmek koşuluyla)
geçerli bir yolu var mıdır?
3-Derdimi anlatabildim mi?

Windows illetinden kurtulalım...
Sağlıklı uzun ömür dileklerimle...