[Pardus-kullanicilari] pardus kurumsal 2 beta 2'de grub sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
27 Ara 2010 Pzt 17:16:27 EET

Tekrar merhaba,

27 Aralık 2010 17:02 tarihinde umut muslu <umuslu at gmail.com> yazdı:

> Sevgili Selim Tavşan dediklerinizi yaptım sorun çözüldü. Size ve Emre Beye
> ilginizden dolayı teşekkür ederim...
> Ancak sorun nerden kaynaklandı onu da merak ettim.
> Selamlar, sevgiler...

Sorununuzun çözülmesi elbet bizi de mutlu eder. Dilim döndüğünce
açıklayayım.

Windows sisteminin boot etmesi için kullanılan "boot" klasörü ve "bootmgr"
dosyası kullanılıyor. Sizin disk bölümlendirmenize göre
bunlar ikinci bölüm olan "system reserved" bölümünde tutuluyor. dolayısıyla
o bölümün windows deyimiyle "aktif", linuxtaki
deyimle "boot bayrağı işaretli" olması gerekiyor. zaten bu bölüm genelde
100-150 mb boyutunda küçük bir bölümdür.
Pardus'ta grub girdisinde bu bölümü gösterip kalanı bootmgr dosyasına
devrediliyor ve windows boot ediyor.

Benim sistemimde de benzer şekildeydi. ben bu bölümü ve sistemin kurulduğu
bölümü silip birleştirdim. kurtarma dvdsi ile
recovery işlemi yapıp sistemi tek bölüme yeniden yükledim. artık sistem
kurulumu ve başlangıç dosyaları (boot klasörü ve bootmgr)
aynı bölümde oldu. karışıklık sona erdi :)

kolay gelsin...