[Pardus-kullanicilari] korsan yazılım

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
25 Ara 2010 Cmt 22:24:13 EET

Date: Sat, 25 Dec 2010 09:22:17 +0200
From: vefaliserdar at gmail.com
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: [Pardus-kullanicilari] korsan yazılım

İyi hafta sonları olsun herkese

Aşağıda Pcnet'in internet sitesinde rastladığım makaleyi veriyorum.

                                                                 Serdar Özgür

Korsan yazılım ciddi risklere gebe
.../ Microsoft’’un küresel korsan ve sahtecilikle mücadeleden sorumlu baş hukuk müşaviri David Finn “Kullanıcılar, kendilerini için neler yapabileceklerini soruyor ve çözümler talep ediyor. Sektörün ve hükümetin konuyu ele almalarını ve eyleme girişmelerini istiyorlar. Onlara yardım için elimizden gelen her imkânı kullanacağız.” dedi.
.../Açıklanan verilere göre dünyanın tüketicilerin yüzde 70’i daha , daha istikrarlı ve tutulması daha olduğuna inanıyor. Araştırmaya katılan Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 90’ı ise orijinal yazılım kullanarak kendilerini daha güvenli hissettiklerini belirtiyor. Araştırmaya katılanların çoğunluğu kendilerine şansı verildiğinde orijinal yazılımı seçeceklerini söylüyor. Ancak orijinaline çok benzeyen sahte yazılımları orijinalinden ayırmak kullanıcılar için çok oluyor.
Şimdiye kadar kullanmış olduğum kopya/karsan microsoft ürünleri dolayısıyla başta David Finn olmak üzere tüm microsoft ailesinden ve onların yurdumuzdaki işbirlikçilerinden ne kadar özür dilesem azdır. Adamlar bizi fena halde düşünüyorlarmış da benim haberim yokmuş(!).
Üstelik fena halde fesatmışım zira 6 ay önce aldığım casper marka bilgisayarımı almadan önce fabrikaya ileti göndermiş, üzerinde hiç yazılım olmayan makine istediğimi belirtmiştim, fabrika beni bayisine, bayi ise fabrikaya yönlendirmişti.. Her ne kadar ben makineye pardus yükleyeceğim ayrıca eski makinemle birlikte verilen XP cd'lerim duruyor XP kurarım dediyse de dinletememiştim zorunlu olarak win7,  demo office v.b programlar  yüklü bilgisayar satın almak zorunda kaldığımda Microsoft ve Casper sahiplerinin geçmişlerine rahmet(!) okumuştum.
Zaten aklımdan hep şüpme etmişimdir ki ne kadar  haklı olduğum bir kez daha çıktı ortaya.Doğrusu nadim oldum.
Nadim olmasına  oldum da Pcnet'in bu yazıyı yayınlamasını "ifade özgürlüğü" bağlamında mı yoksa "sahibinin sesi" kavramı altında mı? irdeleyeceğiz onu pek anlayamadım.
Windows illetinden kurtulalım....
Sağlıklı uzun ömür dileklerimle...
Hasan

_______________________________________________ Pardus-kullanicilari e-posta listesi Listeden ��kmak i�in http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini kullan�n. Listeye iletmek istedi�iniz sorular� Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr e-posta adresine g�nderin. Liste mesajlar�nda arama yapmak i�in http://liste.pardus.org.tr/arama web sayfas�na gidin.