[Pardus-kullanicilari] Kernel-pae yüklerken çakışma hatası?

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
7 Ara 2010 Sal 21:08:59 EET

Merhaba,

07 Aralık 2010 20:23 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA
<mucip.ilbuga at gmail.com>yazdı:

> Merhabalar,
> 2GB RAM olan ve 2009-2 yüklü makinaya 2GB daha akdım. 4GB kullanabilmek
> için
>
> pisi it -c kernel.pae

bu komut ile çakışan iki paketi de kur demek istiyorsunuz.

> komtu verdim ama
>
> module-pae-virtualbox-guest ve module-pae-virtualbox çakışıyor diyor?!
> Bende virtualbox yüklü değil ki?! Nereden gelior bu hata anlayamadım!

sonuç olarak module-pae-virtualbox-guest paketini kurmayın bir şekilde.
ister arayüz ile isterseniz de komut satırından bu paketi -x parametresi ile
hariç bırakabilirsiniz.

> Gugıllayınca -guest paketini kaldırın diyor ama ortada öyle bir paket
> yok...

dediğim gibi paket kurulu değil ama çakışan paketle aynı anda kurulmak
isteniyor. sonuçta ikisi de tamamı kurulmak istenen bileşende...

şunu deneyin

pisi it -c kernel.pae -x module-pae-virtualbox-guest