[Pardus-kullanicilari] Virüsler ve Pardus :))

selim ok selimok at gmail.com
3 Ara 2010 Cum 18:26:30 EET

2010/12/3 Musa DUR <hurafeler at gmail.com>

> Anladım. Yalnız laptopu açtıktan sonra tekrar toparlayabilir miyim emin
> değilim.

Bence dikkatli olun.

Bazi diz üstü bilgisayarlarin belli bölümlerini acmak kolay oluyor, mesela
sabit disk yada bellek takilan kisimlari gibi. Ama is diger bölümlere
geldiginde bilgisayari iki parcaya ayirmak gerekebiliyor. Iste tam bu
noktada cok dikkatli olmak gerek, zira bazi bilgisayarlarda klavye, touchpad
ve diger anahtarlara baglantilar olabiliyor. Bu baglantilar cogunlukla
elimizi sokup rahatca hareket edemeyecegimiz yerlerde oluyorlar, yani bir
kere cikarildiginda bir daha takmak oldukca zor oluyor.

Tabii bu söylediklerim her donanimda degisiklik gösterebilir.

Virus konusuna gelince. Her platformda türlü güvenlik aciklari bulunabilir.
Linux türevi sistemler görece daha güvenlidir. Ancak sik sik güncellemeleri
yapmaniz gerekir. Bunun disinda yasadiginiz deneyimleri ben simdiye kadar
kimseden duymadim. Bir virüs oldugunu sanmiyorum. Fakat siz bilgisayari
windows ile actiginizda Pardus'un yüklü oldugu bölümdeki verilere zarar
vermis olabilir. Bu nedenle sistem tekrar Pardus ile baslattiginizda bazi
dosyalar okunamadiklari icin farkli davranislar gösteriyor olabilir. Tabii
bunlarin da hepsi varsayim bunu unutmayin :)

Iyi calismalar
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/