[Pardus-kullanicilari] iki soru

Barbaros Akkurt akkurtb at itu.edu.tr
27 Ağu 2010 Cum 09:07:12 EEST

  Selamlar herkese,

Sizler icin kolay sayilabilecek iki tane sorum var, cevaplarsaniz sevinirim.

1) Esim ne zaman bilgisayara gecse (evde bilgisayari temelde flash
oyunlar ve istanbul flash haritasi icin kullaniyor) bilgisayarda
kitlenme oluyor. Pardus'taki firefox'ta boyle bir sorun yasayinca ubuntu
kurduk, onda da ayni sorun cikti. Her ne hikmetse Windows'ta boyle bir
sorun yok, bu nedenle evde rahat edelim diye Windows 7 satin almaya
karar verdik. Benim icim bir Linux'cu ve Pardus'cu olarak ciz ediyor
tabii ki, ne yapmami onerirsiniz?

2) Bilgisayarda ubuntu vardi ve hard disk iki ext4 bolumune ayrilmisti.
Bilgisayara pardus cd'si taktim ve bolumlerden birini ext4, digerini
ntfs olarak formatladim. Pardus'u kurdum, bilgisayari resetledim ve
windows XP Profesyonel CD'sini taktim. Kurulum icin biraz bekledikten
sonra NTFS olarak formatladigim alanin uzerine Windows XP'yi kurmak
istedim ancak bir hata mesaji aldim. Mecburen Pardus'u kurdugum bolumu
de ucurdum, o zaman kurmaya basladi kerata. Acaba nerede yanlis yaptim?

Tesekkur ederim.