[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Yeni özellik istekleri. - Adlandirma sorunu.

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
18 Ağu 2010 Çar 23:57:19 EEST

Yazmayayım diyorum ama kendimi tutamıyorum.

Pardus'un sürümlerine latince isimler verilirken kimseden tepki gelmiyordu
da dedelerimizin kullandığı bir kelime topluluğa isim olarak verildiğin de
mi olay oluyor?

Bu kelimeye itiraz eden çakma solcularımızı darbe sonrası dönemlerinde
TRT'de çalışan ve insanların kelimelerini sansürleyen sansür memurlarına
benzetiyorum. İmkanları olsa günlük hayatta bu tür kelimeleri
yasaklayacaklar.

Solcuyum diyorsanız sizden özgürlükçü olmanız beklenir. Yasakçı, dayatmacı
değil.
Dindar bazı insanları şekilcilikle eleştiriyorsanız sizin yapılan işlere
onlara verilen isimlerden daha çok önem vermeniz beklenir.

Soruyorum size: "Pardus Sürüm Topluluğu olarak duyurulan bir isime itirazlar
gelse ve Camia olarak değiştirilmesi istenip yöneticilere baskı yapılsa ne
düşünürsünüz?" Gayet doğal olarak listede "yapılana değil verilen isme önem
veren, şekilci" ve "kendisinin (hoşlanmadığı) / (doğru bulmadığı) şeyleri
engellemek isteyen, yassahçı" zihniyetli faşist birileri olduğunu
düşünürsünüz.

Ben de şu yapılanın, farz-ı muhal olarak söylediğimin x eksenine göre
simetriği olduğunu düşünüyorum ve sizden düşünmenizi beklediğim şeyi ayniyle
düşünüyorum. Evet, listede yasakçı ve şekilci insanlar var ve bu yasakçılığı
yaparken özgürlükçü ve yenilikçi bireyler gibi konuşuyorlar. Ben ise
gülüyorum.

--
Hüsrev Özayman