[Pardus-kullanicilari] program kurma hatası

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
27 Nis 2010 Sal 19:10:48 EEST

2010/4/27 zubeyir cebeci <zubeyircebeci at gmail.com>

> CMake Error at /usr/share/cmake-2.6/Modules/FindKDE4.cmake:44 (MESSAGE):
>   ERROR: Could not find KDE4 kde4-config
> Call Stack (most recent call first):
>   CMakeLists.txt:15 (FIND_PACKAGE)
>
> -- bu hata mesajı neden çıkar bana anlatabilecek birileri varmı
> ZUBEYR CEBECİ

Muhtemelen derleme esnasında ilgili modülleri nerede bakması gerektiğini
doğru bir şekilde göstermiyorsunuz.

Programların kurulumu ile uğraşmak istiyorsanız PiSi pakedi hazırlama ile
ilgilenebilirsiniz, keza pisi içinde cmake kullanan programların
derlenmesini bir nebze olsun otomatik hale getirmeye yarayan bir modül[1]
bulunmakta.

Cmaketools modülünün nasıl kullanıldığını daha iyi anlamak için paket
deposundaki örneklere göz gezdirebilirsiniz. Misal:

http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/network/web/rekonq
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2009/devel/network/web/bilbo

ilgili paketlerde cmaketools'un nasıl kullanıldığını görmek için o dizindeki
actions.py dosyasını inceleyebilirsiniz.

Buna rağmen olmadıysa belki de CMakeLists dosyasını yamalamanız gerekebilir.

İyi çalışmalar.

[1] http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/pisi/pisi/actionsapi/cmaketools.py

--
- Serdar Dalgic