[Pardus-kullanicilari] Son Açılış (Boot) Nedeni Hakkında Bilgi

Anıl Özbek ozbekanil at gmail.com
26 Nis 2010 Pzt 14:20:06 EEST

31 Mart 2010 18:24 tarihinde Anıl Özbek <ozbekanil at gmail.com> yazdı:

> Merhaba,
>
> Sistemimdeki bir sorunun nedenini araştırmak için bilgisayarın en son
> açılış nedeni hakkında bilgi almam gerekiyor. Bu bilgilerin yazıldığı bir
> kayıt dosyası var mı ya da bununla ilgili herhangi bir komut? Öğrenmek
> istediğim şöyle bir şey:
>
> * Güç düğmesine basılarak açıldı
> * Modemden sinyal alarak açıldı
> * ...
>
> Windows için powercfg isminde bir komut varmış aradığım böyle bir şey
> sanırım -lastwake, -lastboot benzeri parametreler verebileceğim.

> [...]
Tekrar merhaba,

Aradığım tarzda bir şeyler bulamadım. Ama sorunun nedeni buldum. Olay şöyle
gerçekleşmiş, kullandığım dizüstünde fan politikası hakkında bir sorun var
sanırım. Yüksek işlemci gücü gerektiren bir işlemden sonra fan kullanımı
bazen normale dönmüyor (my fan goes crazy ile Google'de benzer sorunlar
yaşayanların olduğunu gördüm). Fanı normale döndürmek için

sudo modprobe omnibook ectype=12

komutunu kullanabileceğimi öğrendim. Bu işe yarıyordu, fan hemen dönmesi
gereken hıza iniyordu. Dur bir de şunu otomatikleştireyim dedim. Birkaç
kaynaktan yararlanarak omnibook'un sistem açılışında çalışmasını da
sağladım. Bu da işe yaradı. Yalnız nasıl bir yanlış omnibook.conf dosyası
oluşturmuşsam sistemin kapandıktan sonra kendi kendine açılmasına neden
olmuşum (dosyayı imha ettiğimden ne olduğunu tam hatırlamıyorum).

Fazla uzatmadan sorularıma geçeyim:

* Pardus'ta omnibook modülünü sistem açılışında çalıştırmak için doğru
yöntem nedir?
* omnibook modülü birden fazla kez yüklenebilir mi (farklı ectype
değerleriyle, çünkü sundukları farklı şeyler olabiliyor)?

http://tr.pardus-wiki.org/Omnibook
http://tr.pardus-wiki.org/Donan%C4%B1m:Toshiba_Satellite_A300D-20V