[Pardus-kullanicilari] İşletim sistemi hakları

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
18 Nis 2010 Paz 09:46:02 EEST

Arkadaşım
Ev kullanıcılarının tercihi ne ise o işletim sistemini kullanmakta
hürdür.İstediği işletim sistemini kullanabilir.Zorunlu bağımlı olduğu ve
yalnız windows üzeri çalışan  programları kullanıyorsa tercih ettiği linux
veya unix tabanlı işletim sistemlerinde bu bağımlı olduğu programları
çalıştırmakta zorluk yaşayabilir.Program yazılımcıları  Mackintosh
çıktığında gelişmiş etkin grafik uygulama olanağının çok iyi olduğunu
görünce windows üzeri çalışan programlarının unix tabanlı MacOs versiyonu
piyasaya sürdüler ve Grafikerlerin neredeyse % 100 ü mackintosh (apple)
üzeri çalışmayı tercih ediyorlar.Linux tabanlı işletim sistemleri ticari
mantıkla ve herhangi bir sermaye grubunun tekelinde geliştirilip lanse
edilmediği için windows ve MacOs sistemlerinde kullanılmak için pazarlanan
yazılımların linux tabanlı olanlarını piyasaya sürmüyorlar.Gönüllü
geliştiricilerin ortaklaşa gayretleri ve paylaşımları sayesinde windows ve
MacOs da kullanılan programların linux versiyonlarını sıfırdan yazıyor
kullanıma açıyorlar. Tabi kullanırken bu programları windows el
alışkanlıklarınızdan vaz geçmeniz gerekiyor. Her ne kadar aynı işi yapıyorsa
da kullanım farklılıkları tuş kombinasyon farklılıkları (ctrl+d ile
yapabildiğinizi belki alt+F le yapabiliyor olmanız gibi)
Önemli notunuz Pardus a geçemedim.  Neden ? Pardus a geçmek gözünüzü
korkutmasın. Harddiskinizde _15-20 Gb lık bir partition oluşturun bu bölüme
Pardus kurun makinenizde hem şu an kullanmakta olduğunuz sistem hemde Pardus
olsun .Açılışta grub dan hangisini seçerseniz o sistem açılsın. 6 Ay Pardus
kullanın İnternette dilediğiniz gibi sörf yapın en belalı virütik siteleri
gezin isterseniz mail ekinde gelen virüslü ekleri açın antivirüs programı
kullanmadığınız halde sisteminizi etkilemediğini görürsünüz. Altı ay sürekli
Pardus ile çalıştıktan sonra windowsunuzu ancak güncellemeler için aklınıza
geldiğinde veya medyada microsoft un yeni açığı bulunup yamalandığını
okuduğunuzda açıp güncellersiniz. Tabi bunları yaptığınızda da İlk
kurduğunuzda 4 Gb civarında olduğun gördüğünüz windows unuzun sizin sonradan
yüklediğiniz kendi program ve dosyalarını çıkardığınızda yüklediğiniz her
driver ve güncellemeler sonrası 10-12 gb ın üzeri bir şişkinliğe eriştiğini
göreceksiniz. Tabi bu kadar şişincede sistemin hantallaştığından dem vuracak
ilk günkü kadar hızlı değil diyerek format jimlastiğine başlayıp sıfırdan
kuracak tekrar aynı senaryo uygulanacak. Tabi buna ek virüs ve spamlar
rootkitler v.s windows bonus u. Benim kişisel önerim 1 dakika bile zaman
kaybetmeyin Pardus veya herhangibir linux tabanlı sistem kurun kullanın,
hatta değişik değişik linux sistemlerini de kurun deneyin ve sonunda size en
iyi hitap eden en kullanışlı kullanıcı dostu olan PARDU da karar
kılacaksınız. Kolay gelsin iyi pazarlar