[Pardus-kullanicilari] dd ile yanlış yazılan harici hard diski düzeltmek

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Nis 2010 Cmt 15:17:31 EEST

On Sat, 17 Apr 2010 03:09:26 -0700 (PDT)
Serkan KURT <ssserkkk at yahoo.com> wrote:

> Evet baktım. Silindirleri Qick Search ve Deeper Serch ile analiz
> ettirdiğimde partisyon bulamadı. Image Creation'u denemedim.
> Aşağıdaki sitelerden yaralanmaya çalıştım. Kullanmayı becerememiş
> olabilirim. Kullanım konusunda yardımcı olabilirseniz sevinirim.

 Quick search bulamamış olabilir ama deeper search genelde disk
bölümlerini yakalayabiliyor. Bütün disk tek bölümse ilk 300MB gittiği
için ilk disk bölümü ile disk bölümü ve dosya sistemi bilgileri
gitmiştir, ama daha ileride disk bölümleriniz varsa onları bulabilmesi
lazım.

 Partitionmanager isimli bir araç da mevcut, onu kullanmayı
deneyebilirsiniz.

 Bütün disk tek disk bölümü ise, son çare olarak fdisk ile bütün diski
kapsayan tekrar disk bölümü oluşturup tekrar testdisk yapmayı
deneyebilirsiniz. disk bölümü (partition) değişiklikleri bu araçlar
kullanılırken dosya sistemini etkilemiyor .Disk bölümünü ilgili dosya
sistemine göre (ntfs se ntfs, fat ise win95 fat lba, linux sistemleri
ise linux şeklinde) oluşturduktan sonra tekrar kurtarma araçlarını
çalıştırmak faydalı olabilir.