[Pardus-kullanicilari] görmeyenlerin pardus kulanımı hakkında

hikmet cengiz ondabir at gmail.com
30 Eyl 2009 Çar 17:15:23 EEST

Merhabalar;
Gruba bu gün katıldım.Daha önceleri bir çok defa linux işletim sistemini denemeye çalışan ve beceremeyen bir görme engelliyim.Pardus mail arşivlerinden anladığım kadarıyla pardusta ekran okuyucu yok.Diğer linux dağıtımlarında da sadece gnome desktop için ekran okuyucuların olduğunu duymuştum.
Peki bu grubta ne işim var?
Bu gün espeak  ve festival seslerinin kde masa üstünde kulanıldığını öğrendim.KTTS denilen bu programlar Pardusta kulanılır mı?
Pardus paketlerinde festival diye arayınca bir paket buldum.Bırakın Pardusu linuxun hiç bir şeyinden haberi olmayan bana yardım ederseniz en azından bir kaynak gösterirseniz sevinirim.