[Pardus-kullanicilari] PAE çekirdek ve ses

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
27 Eyl 2009 Paz 09:38:41 EEST

Sun, 27 Sep 2009 08:12:41 +0300, Gökhan Yurdusev <gyurdusev at gmail.com> :

> Doruk bey, ilgili donanım için herhangi bir paket kurmamıştım.
> Otomatik algılandı ve kuruldu. Hangi pakede ihtiyacım olduğunu nasıl
> bilebilirim?
Aslinda bilmeniz gerekmiyor, iki cekirdegi (standart kurulan ve pae
olarak ek kurdugunuz) es hale getirmeniz ileride baska donanimlar icin
de karisikligi onler.

pisi li |grep module-

komutuyla sisteminizde kurulu olup icinde module- gecen paketlerin bir
listesini alin. Burada module-init-tools disindaki (adi ustunde arac o)
module- ifadesi ile baslayanlarinin hepsi birer cekirdek modulu olmali.
Her birinin module-pae-xxx paketlerini yukleyebilirsiniz.

Boylece her iki cekirdek es hale gelir. Hangisinden acarsaniz acin ayni
donanimlar algilanir/kullanilir. Ileride yeni bir cekirdek modulu
kurarsaniz, aynisini diger cekirdek icin de kurmayi unutmayin.

                   Doruk