[Pardus-kullanicilari] Grub Error 18 Hatası ( Çok acil)

Furkan Bölükbaşı furkanbolukbasi at gmail.com
21 Eyl 2009 Pzt 19:55:08 EEST

> "Yeni televizyon aldım; X kanalını seyrederken bozuldu. Acaba X kanalını
> seyrettiğim için garanti kapsamı dışına çıkar mı?"
>
> gibi bir soru bu :). Sorumluluktan kaçmak için insanlara bu konuda "evet"
> cevabını veren firmalar da yok değil. O da ayrı mesele.

*evet aynen bu :) fakat dediğiniz gibi sorumluluğu üzerlerinden bu gibi
bahanelerle atıveriyorlar. örneğin "pardus kurmuşsunuz, bizim sadece windows
vista'ya desteğimiz var, dolayısıyla destek dışına çıkarak hdd nin
bozulmasına sebep olmuşsunuz bıdı bıdı" diyebiliyorlar. haklarımı bilerek
-emin olmak için size de sordum- gitmem daha iyi olur diye düşündüm.*

Arkadaşım
> [...]
> rahat olsun. Bios dan Hdd nizin karşısında none yazması göremediğini işaret
> ediyor fakat bu hdd nizin data kablosundaki veya besleme kablosundaki
> oksitlenme veya temassızlıktan kaynaklanıyor. Eğer Hdd niz SATA ise bu sorun
> ile sık sık karşılaşabilirsiniz. Hdd nizin data kablosunu çıkartıp takma ile
> problemde kendiliğinden çözülüyor. Masaüstü Bilgisayarımda IDE hdd de boyle
> bir sorun yaşamamama rağmen SATA hdd de iki kez görmedi kapağı açıp data ve
> power kablosunu çıkarıp tekrar takarak sorun halloldu..İyi çalışmalar ve

evet harddisk sata, yamulmuyorsam.

yukarıda yazdıklarıma ek olarak, sorunun kablolardaki temassızlıktan
olabileceğini düşünerek açtım ve baktım, fiziki bir hasar göremedim hdd'mde.
tekrar çıkarıp taktım fakat sorun devam ediyor, bir düzelme olmadı, ama ben
de kablolardan kaynaklandığını düşünüyorum zira bir kaç gün öncesine kadar
bir görüp bir görmüyordu, daha sonra tamamen görmemeye başladı.