[Pardus-kullanicilari] Bu saçma mail listesinede pardusunada tüküreyim........

Levent SARI floyd07 at gmail.com
16 Eyl 2009 Çar 01:11:41 EEST

Yrkadaşlar merhaba,
Yaşanan bu üzücü olay akabinde kullanıcıların son dönemde yaşadıkları
zor durumlara  çözüm bulunması ve  bu tip kullanıcı taraflı
(kullanım) problemlerinin daha az yaşanması için bir kaç durumdan
bahsetmek istiyorum;
Keza benim etrafımda da yeni sistemle beraber buna benzer durumlar
yaşanıyor.
(tabi benim etrafımda bugüne kadar kimsenin bukadar çok sinirli geldiği
olmadı ama)
Şimdi etrafımdaki insanlar genelde benim gibi öğretmen oldukları için
TOSHIBA L20-100 model makineler kullanıyorlar.
Malum bu makineler milli eğitimin sadece öğretmenlere kampanya ile
verdiği bir  model.
O nedenle donanım ve yapısal olarak biraz  düşük.
Biz öğretmenler bilgisayarda genelde belli başlı
şeyler(word-excel-msn-vlc-amarok-firefox) yaptığımız için Pardus gibi
bir dağıtım bizim işimizi çok rahat görüyordu.
Gerçi bizim Pardus kullanma durumumuz birazda performans ile ilgili
çünkü milli eğitimin bizlere verdiği makineler xp kurulu geliyor ama
Pardus daha hızlı ve stabil çalışıyor.
Bizleri birazda işin bu kısmı cezb ediyor zaten.
Ancak Pardus 2009 ile bizler de kullanım ve performans bakımıından
sıkıntıdayız bu aralar.
Netekim Pardus 2009 a geçtiğinden beri ne yazıkki bazı arkadaşlarım KDE
4 yüzünden sitemle yavaş yavaş XP ye geçiyor.
Ki bu arkadaşlarımın çoğu 2007 den beri Pardus kullanan insanlar.
Şimdi burada elbette ben kimseyi suçlamıyorum ama şuda bir gerçek
genelde mic$ alışkanlığı olan ve bilgisayar ile bizler gibi sadece belli
başlı şeyleri yapan insanlar (standart ev kullanıcısı dediğimiz
insanlar) KDE4 e geçişte çok zorlanıyorlar.
Hatta bu bir kısım insanların tekrar mic$ a geri dönüş yapmalarına neden
oluyor.
Çünkü KDE 4 hem performans bakımından, hem de kullanım kolaylığı
bakımından bizi çok zorluyor.
Gerçi bazı şeyleri kapatarak KDE4 ü de KDE3 gibi kullana biliyormuşuz
ama bunun için biraz sistemle uğraşmak gerekiyormuş.
Ben bazı özel sebeplerden dolayı uzun zamandır Pardus ve Debian bir
arada kullanıyorum hatta öyleki son 4 ayım sadece Debian da geçiyor ama
yinede Pardus u takip ediyorum ve arkadaşlarıma Pardus kullanmalarını
tavsiye ediyorum.
Ancak dediğim gibi bu KDE4 olayından sonra bir çok kullanıcı sıkıntıda.
Hatta geçenlerde bu KDE4  den dolayı bir kaç arkadaşım Ubuntu  ya geçiş
yaptı.
Şimdi benim sizlerden ricam KDE4 ile beraber bu tip sık kullanılan
kullanıcı sorunalarına dair 7den 70 e herkesin anlayabileceği türde
oldukça sade ve  açıklayıcı (mümkünse resimli) bir kaç makale yayınlansa
gerçekten  çok harika olacak.
Herkese katkı ve ilgisinden dolayı çok teşekkür ederim.
Kolaylıklar "SARI"
Ahmet Akmaz yazmış: