[Pardus-kullanicilari] 2008.2 ye erişemiyorum

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Eyl 2009 Sal 18:24:15 EEST

On Tue, 8 Sep 2009 18:07:12 +0300
Fırat ÖNGÜL <krizalit at gmail.com> wrote:

> Merhaba,
> Bugün işyerinde bozuk bir ntfs disk bağladıktan sonra düğmeden
> kapatmak zorunda kaldığım 2008.2 şu an açılamıyor.
> Açıulırken gelen grafik ekranda semboller gelirken ikinci sembolde
> takılıyor ve "The following installation problem was detected while
> trying to start KDE
> No write access to
> /home/kullanıcıdizini/.ICEauthority"
>
> KDE is unable to start.
>
> sonra da bir pencere geliyor ve could not start ksmserver
> check your installation"
>
> diyor
> [...]

 Dosya sisteminde sorun olmuş olabilir, ev (home) kısımları ayrı bir
disk bölümünde mi ? Kurulum CD si ile ya da Çalışan CD ile açıp konsola
geçip (ctrl-alt-f1)

 fsck.ext3 -p /dev/sdXY

 ile ilgili disk bölümünü düzeltebilirsiniz (-p yerine -y de
koyarsanız hiç soru sormaz). X ve Y değerlerini bilmiyorsanız şu
komutla öğrenebilirsiniz

findfs  LABEL=PARDUS_ROOT

 sistemde birden fazla Pardus varsa, örneğin kaçıncı kurulan Pardus ise
ona göre yanına numara ekleyerek

findfs  LABEL=PARDUS_ROOT1

 ve ev dizini ayrı ise

findfs  LABEL=PARDUS_HOME