[Pardus-kullanicilari] Mount problemi veya veri kurtarma

Gökhan ERYILDIRIM gokhaneryildirim at gmail.com
4 Eyl 2009 Cum 11:56:21 EEST

Merhaba,
İki partition'a ayrılmış olan harici harddiskimde ilk bölümde imaj dosyası,
ikinci bölümde yedekler vardı.
İmaj dosyasını yenilemek isterken yarıda kaldı. Sonra diski yeniden
taktığımda her iki partition da Pardus'da mount etmedi; Vista'da ise
formatlamamı isteyen hata mesajı aldım.
İnternet'te yaptığım aramalarda Find and Mount programının tavsiye
edildiğini gördüm. Programı çalıştırınca yedeklediğim dosyaları sağlam ve
çalışır durumda buldum.

Tahmin ediyorum (bilerek söylemiyorum) ki ilk partition'daki bir dosya
bozulduğu için disk bilgilerine ulaşılamadığından okunamıyor.

1. Eğer öyle ise Pardus üzerinden dosyayı yeniden düzeltebilir miyim; nasıl?

2. Vista üzerinde yapabilir miyim?

3.Find and Mount ile yedeklenen dosyalar sadece okunabiliyor; onları bir
şekilde başka bölümlere aktararak diski formatlayabilir miyim?

Saygılar...