[Pardus-kullanicilari] Gurub Problemi

baran btopal at bilkent.edu.tr
3 Eyl 2009 Per 03:30:34 EEST

Merhabalar;

grub ile yapmanız gereken şu şekilde olmalıdır:

Öncelikle CD'nizi tray'e koyun. Burada single user moduna geçip fdisk -l
yapın ve hangi partition'da ne var bir bakın:

Burada dikkat etmeniz gereken şey:

Öncelikle makinenizde kaç tane fiziksel disk var:
Misal 1 tane var ise ve siz de Linux'u 1. partition'a kuırduysanız...
sda1 şeklinde gözükmeli fdisk -l sonucu.

Misal 2 diskiniz var ve 1. Linux distro'nuz  1 disk 2 partition'da, 2.
Linux distro'nuz 2 disk 3. partiton'da ise:

sda2 -> Linux1
sdb3 -> Linux 2

Bunu gördükten sonra herhangi bir linux distronuza grub'ı göstermeniz
gerekli:

Komut satırına:
grub yazın.

Çıkan ekran:
grub>

şeklindedir.

Grub mevzusunda ilk örnek için verilecek komutlar şu şekilde olmalıdır:
grub>root (hd0,0)
grub>setup (hd0)

Grub mevzusunda ilk örnek için verilecek komutlar şu şekilde olmalıdır:
grub>root (hd0,1)
grub>setup (hd0)

ya da:

grub>root (hd0,1)
grub>setup (hd1,2)

Burada boşlukara dikkat edin, command not found gibi bir hata verirse,
komutu yanlış yazmışınız demektir.

Doğru yazdığınızda ilgili stage'ler dizilecektir.

grub>quit
ardından da reboot yaparsanız problem çözülecektir.

Kendim Pardus kullanmıyorum, K/Ubuntu, Leopard ve Vista kullanmaktayım.
Grub ile ilgili yazdığım komutları ezberden yazdım. Bir problem çıkacağını
sanmam. Deneyin en kötü yine not found gibi bir hata alırsınız. Eninde
sonunda hatayı düzeltebilirsiniz. Ama misal bazı bootloader, Darwin gibi,
işletim sistemini de açılmaz hale getiriyor. Bu nedenle grub aralarında en
consisten bulduğum loader'dır.

Grub kullanmadan Vista içerisinde run->cmd->DISKPART ile de
düzeltebilirsiniz bu durumu, ama birden fazla fiziksel hd olmadığında
DISKPART komutu işe yaramamaktadır. Aynı şekilde Acronis Bootloader
başarılı bir yazılımdır, ancak Windows tabanlı makinelerde daha etkili
çalışmaktadır.

İyi çalışmalar...

Pardus 2009'u