[Pardus-kullanicilari] 32 bit pardus ta jvm'i 10 GB

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Eki 2009 Cum 16:58:29 EET

2009/10/30 ilke <ilke.muhtaroglu at googlemail.com>

> Merhaba,
>
> pardus 32 bitlik bir işletim sistemi bildiğim kadarı ile.
> Kernel 2.6 64 GB hafıza desktekliyor...

Evet ama PAE kernel ile ve her process yine 2 GB dataset ile limitli.

> Tomcat sunucuyu çalıştırırken JVM hafızayı 4 GB den fazla yazıp
> çalıştırabilir miyiz?

zannetmiyorum.

> yoksa 32 bitlik hafıza limit olan 4 GB de mi takılınır?
> Yani sorun daha çok JVM ile mi ilgili?
> umarım soruyu anlatabilmişimdir?

hayir., sorun 32 bit isletim sistemi ve 32 bitlik program kullanmanizla
ilgili. Tomcat belki PAE ile birden cok process yaratip herbirine 2'ser gb
atiyor vs olabilir detayini bilmiyorum, ancak bu kadar buyuk belleklere
ihtyiaciniz varsa 64 bit sistem kullanmanizi oneririm.

Emre