[Pardus-kullanicilari] Pardus ve RAM problemi

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
28 Eki 2009 Çar 20:31:45 EET

Blue Berry wrote On 28-10-2009 18:56:
> Önemli: belirtilen bütün çıktıları ekteki dosyada gönderiyorum.ilginiz
> için çok sağolun.siz de takdir edersiniz ki bu durumun çözülmesi
> başkalarına da faydalı olabilir,hem insan 4GB alıp da 3GB görünce canı
> sıkılmaz.bu arada komutların çıktılarından anladığım kadarıyla bios 4GB
> görüyor.birbir sorum pae leri yükle demişlerdi,yüklemiştim.sorum şu pae

PAE çekirdek ile açmamışsınız!

Benim uname -a çıktımdaki çekirdek sürümünden sonraki pae'ye dikkat.

alper at alper ~ $ uname -a
Linux alper 2.6.30.9-128-pae #1 SMP Fri Oct 23 17:16:08 EEST 2009 i686
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9400 @ 2.53GHz GenuineIntel GNU/Linux

PAE çekirdeği kurmuş olabilirsiniz, ama Grub menüsünden onu seçmiyorsunuz gibi
görünüyor...

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz