[Pardus-kullanicilari] Sanal makine ve kopyala-yapıştır

Husrev Ozayman husrev at ozayman.com
24 Eki 2009 Cmt 13:14:51 EEST

2009/10/24 Ünal Özüm <sofamor at gmail.com>

> Bu nasıl olabildi ve dosya ya da klasör için neden olamadı?

VirtualBox'ta clipboard ile ilgili bir ayar var, size 3 seçenek sunuyor, Ev
Sahibi işletim sisteminden Misafir işletim sistemine clipboard (pano)
paylaşımı, M.İ.S.den E.S.İ.S.'ne paano paylaşımı ve çift yönlü pano
paylaşımı. sanal bilgisayarınızda kopyalama yaptığınızda misafir işletim
sistemi kopyaladığınız şeyi türüne göre bir formatta, RAM'in pano için
ayrılmış özel bir bölümüne yazıyor. VirtualBox da bunun farkına varıp
oradaki veriyi sizin panonuza yerleştiriyor. Böylece aynı işletim sisteminde
birbirinin kopyaladıklarını yapıştırabilen programlar, VirtualBox ile de
birbirlerinden veri kopyalanıp yapıştırılmasına da olanak sağlıyor.

Ancak dosya kopyalama için işletim sistemleri büyük olasılıkla farklı
formatlarda clipboardlara yazdıkları için (diye tahmin ediyorum) yapıştırmak
istediğinizde host işletim sistemini tanıyamamakta. Bir diğer ihtimal ise
(ki daha yüksek bir ihtimal), dosya kopyalama işlemlerinde dosyanın
tamamının ctrl+c ile hemen RAM'e alınmaya başlnaması verimsiz olacağından
kopyalanacak dosyaları belirtecek (dosya yolu gib) ifadeler RAM'e
kopyalanıyor. Yapıştıracağınızda ise RAM'deki bu dosya yollarındakiler
içinde bulunduğunuz dizine kopyalanıyor. Siz evsahibi işletim sisteminde
yapıştırmaya kalktığınızda bu dosya yollarına karşılık dosyalar olmadığı
için yapıştırma yapılamıyor olabilir. Ama bu iki ihtimal içinde yazılımsal
çözümler mümkün görünüyor. VirtualBox'in geliştirici topluluğundan rica
edilebilir.

İyi günler.

Not: GMail kullandığım için maili yazarken Ali bey'in yazdığı cevap ulaştı,
okudum, ancak uzunca birşeyler yazmış olduğum için silmeye razı olamadım :)

--
Husrev
husrev at ozayman.com