[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 umuzda Yavaşlık

emre erdoğan postaemre at gmail.com
16 Eki 2009 Cum 11:02:10 EEST

Firefox ile ilgili bir yavaşlık durumu söz konusu da olabilir.
Düzen => Seçenekler =>Gelişmiş =>Genel bölümünde, "Yazarken yazım denetimi
gerçekleştir" seçeneğini iptal etmeyi deneyebilirsiniz.
Sürekli bekleme durumunda olmasa bile özellikle wysiwyg html editörlerinde
mesaj yazarken hızlanmayı sağlayacaktır.

KDE 4 olsun, Lancelot menüsü olsun 2009 bana pek sıcak gelmedi. Yavaşlık
konusu bir yana sade ve daha oturuşmuş olduğunu düşündüğüm için 2008 ile
devam ediyorum.
KDE 4 sanki çok güzel parçaların bir araya geldiği bir uyumsuzluk gibi.
Henüz tüm sistem bütünlük hissi uyandırmıyor.
Dosya kopyalama sırasında daha işlem bitmeden birden kayboluveren işlem
penceresi, sisteme sonradan Japonla tutturulmuş gibi duran başlat menüsü,
alıştığımız masaüstü yaklaşımını tamamen iptal eden ve kısayollardan ibaret
hale getiren bir kullanım anlayışı gibi unsurlar bana çok da hoş gelmedi.
Bunları iptal ettiğinizde de zaten KDE 3.5 görüntüsü geri gelmiş oluyor.
Dosya yöneticisinin iyileştirilmesi ve gerideki programlama mantığının bir
üst sürüme geçmesinin artılarını hesaba kattığımda da "Neden 2008'de daha az
KDE çöktü hatası alıyorum o zaman?" diye kendme sormadan edemiyorum.

Açıkcası kurumsal 2009 çıkana kadar bireysel 2008 ile devam edeceğim ve
sabah 9'dan akşam (arada 2 saat kadar mola) 11'e kadar bilgisayarım açık
kalıyor. Herhangi bir yavaşlık ya da takılma da söz konusu değil.

Herkese iyi günler dilerim...