[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 umuzda Yavaşlık

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
14 Eki 2009 Çar 21:42:39 EEST

Blue Berry wrote On 14-10-2009 21:17:
> Pardus 2009 yüklü dizüstü bilgisayarım kablolu internete bağlı.Çok uzun
> süre açık bırakınca ve sonra internet kullanımına devam edince,inanılmaz
> bir yavaşlık yaşanıyor.Sorun ne olabilir?Yardım ederseniz sevinirim.

Bunun için biraz daha bilgi vermeniz gerekir. Örneğin o sırada hangi
programlar açık. Yavaşlık neyde yaşanıyor? Disk işlemlerinde mi, dosya
transferlerinde mi, işlemci gücü gerektiren işlemlerde mi? O sırada açık olan
programlardan biri yavaşlığa neden oluyor olabilir.

Ctrl-Esc ile süreçlere bakıp, işlemci kullanımına göre sıralatarak eğer CPU'yu
yoran bir şey varsa görebilirsiniz.

Başka işletim sistemlerinin aksine linux uzun süre açık kalınca yavaşlamaz.
Dizüstü bilgisayarımı kapatıp açmak zor geldiğinden kapatmak yerine uyku
moduna alıyorum. Uptime ortalama 5-6 gün oluyor..

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz