[Pardus-kullanicilari] Compaq NX6125 Pardus 2009 Sorunu

Recep Kurtarici rkurt07 at gmail.com
12 Eki 2009 Pzt 09:58:38 EEST

Selamlar,

Evimde http://tr.pardus-wiki.org/Donan%C4%B1m:HP_Compaq_nx6125 laptop kullanmaktayım,
Daha önceki pardus sürümlerini kullanmadım. Pardus 2009 ile sorunsuz bi şekilde kurulum yapiyorum. Kurulum sonrası önyükleme ekranından Pardus' u seçtikten sonra
tam açılış sayfası gelirken ekran sanki bekleme moduna giriyor. ve o şekilde kalıyor. İlk başlarda ekran algılamaları için bu şekilde olduğunu düşünüp 5 dk kadar bekledim. kapatip 1-2 kere açmayı denediğimde aynı sorunla karşılaşıp kurulumda bi hata olabileceğini düşünüp tekrar kurdum. Ama aynı sorun devam ediyor. Int. arastirdigim kadar ile sorunun ekran kartindan olabilecegini ilk acilista sqlash olan kismi sildigimde acilabileceğini izah etmişler. Denedim. Aynı yerde aynı şekilde takılı kaldı. acilis kisminda F4 ile Guvenli kipte denedigimde sistem acildi. ati ekran kartini sistem goruyor ve calistirdigini soyluyor.

pardus-user# glxinfo | grep -i "direct rendering"
direct rendering : Yes
pardus-user#

az cok anladigim kadari ile bu sonucu aldigimda ekran karti desteginin tam oldugu kanisina vardim.

ama sorunuma her hangi bir sekilde cozum bulmus degilim. 1-2 gun bakinip cozum bulamayinca buradan yardim istemek zorunda kaldim.
Bu sekilde bir sorunla karsilasan veya bir sekilde cozum onerisi olacak arkadaslarin yazabilecek her kelimeleri icin simdiden cok tesekkurler.

Saygi ve Sevgiler,