[Pardus-kullanicilari] sade ve hızlı pardus

Hüseyin Kaya huseyin34 at gmail.com
9 Eki 2009 Cum 10:30:30 EEST

Uzun bir süredir pardus ile ilgileniyorum.İlgim sadece bir kullanıcı
olmaktan ibaret. Zaman zaman yaşadığım sorunları burada yazarak çözüm
buldum.Bazılarını ise daha evvel yazıldığından çözdüm.Ancak belki birilerine
( yada geliştiricilere ) faydası olur düşüncesiyle fikirlerimi burada
paylaşmak istiyorum.
Pardus kullanmaya heves etmemdeki en önemli sebep -bedava- olması
değildi.Kararlı ve sade bir yazılım arzuluyordum.Windows karmaşıklığından ,
sürekli program yüklemekten bıkmıştım.Pardus'u yükledim.İlk dikkatimi çeken
şey makinamdaki yavaşlık oldu. Oysa forumlarda "linux daha hızlı" şeklinde
makaleler okumuştum.Bunun DOĞRU OLMADIĞINI  hatta xp den daha yavaş
çalıştığını görünce çok şaşırdım.Üstelik tek yaptığım şey internette
dolaşmak ve çok nadir de olsa open office kullanmaktı...Gereksiz bir sürü
program vardı ve bunları silmek makinayı hızlandırmıyordu.İşlemcimin AMD
olması bu yavaşlığa etken mi bilmiyorum.Windows ta daha hızlı
çalışıyor.Benim bildiğim bu.Geliştiriciler "WINDOWS 'A GEREK YOK , PARDUS
ONUN YAPTIKLARININ AYNISINI YAPAR " endişesi içinde windowsa benzetmeye
çalışmışlar bence.Bu sadece benim yorumum.
Oysa sadece sıradan bilgisayar kullanıcılarını hedef alsalar ( kurulumun
kolay olması konusunda bunu yapmışlar ) bence pardusu daha çok kişi
kullanır.İnternete girmek, amsn kullanmak , open office açmak..tek
istediğimiz bu....
Bütün bunları içeren sade bir sürüm çıkarmak ( tamam isteyen bunu kullansın
isteyen sadesini hızlısını ) çok mu zor?

Geçen ay "sade pardus" konulu bir mail attım. Buna sadece tek bir cevap
geldi.O da kend ifadesiyle istediğimi karşılamıyordu zaten.Buna cevap
gelmemesi , kimsenin bu konu ile ilgilenmemesi o kadar dikkat çekici ki.

NETBOOK larda kullanılacak bir Pardus'un ne kadar tutulacağını tahmin bile
edemezsiniz.
Oyunlar , gereksiz prgramlar ve ayrıntılarla uğraşmak istemeyen o kadar çok
kişi var ki ? Benim etrafımda sırf bu yüzden xp den vazgeçemeyen bir kitle
var.

Ben sadece kendi deneyimlerimi paylaştım. Sakın kimse bana "PARDUS HIZLI
KARDEŞİM SENDE YAVAŞSA BANA NE " demeye getirmesin.Bu işe emek verenleri
eleştirmek değil amacım.Beklentilerimi dile getirdim.
Unutmayın Google'ın bu kadar başarılı olmasındaki en önemli sebep basit ve
hızlı olmasında yatıyor.